پرداخت حقوق کارگران اولویت شهرداری سقز است


پرداخت حقوق کارگران اولویت شهرداری سقز است

سنندج - ایرنا - شهردار سقز گفت: پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران اولویت این شهرداری است و نظارت ویژه‌ای در این خصوص صورت می‌گیرد.

رشید میر حسامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش و زحمات شبانه روزی کارگران جای تشکر و قدردانی دارد و رسیدگی به مطالبات آنها جز اولویت‌های شهرداری است، چون اگر این افراد زحمتکش نباشند در مدت زمان کوتاهی بهداشت، سلامت و نظم شهر به هم می ریزد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته حقوق آبان ماه ۱۳۹۹ کارگران پرداخت شد و تلاش بر این خواهد بود که بتوانیم معوقات دیگر را پرداخت کنیم، افزود: با تمام توان سعی می‌کنیم مابقی معوقات کارگران شهرداری را پرداخت کنیم.

میرحسامی از مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان درخواست مساعدت و همکاری بیشتر جهت اختصاص کمک‌های مالی به شهرداری سقز و تبدیل وضعیت کارکنان کرد.

شهردار سقز یادآور شد: در شرایط تورمی و وضعیت شهرداری سقز، بودجه ۷۱ میلیارد تومانی شهرداری که تاکنون ۴۶ میلیارد تومان آن تحقق یافته، پاسخگوی حقوق و مطالبات مردمی نیست لذا می‌طلبد همه دستگاه ها چ مسوولان برای برون رفت از مشکلات این نهاد خدمات رسان همکاری کنند.

صدور جواز برای زمین های قولنامه‌ای ایراد قانونی دارد

معاون شهرسازی شهرداری سقز نیز ، با بیان اینکه صدور جواز برای زمین های قولنامه ای ایراد قانونی دارد، گفت: شهرداری مجری اجرای ضوابط شهرسازی می‌باشد و قوانین شهرسازی مصوب تعامل بین وزارت کشور، راه و شهرسازی و ثبت و اسناد به علاوه ادارات خدمات رسان بوده و براساس این ضوابط و قانون ثبت، صرفا اسناد سند رسمی دارای اعتبار جهت اخذ مجوز ساخت است.

حیدر عبدی به مشکلات تفکیک زمین‌های حاشیه‌ای بدون رعایت ضوابط شهرسازی از جمله ماده ۱۰۱ شهرداری‌ها در گذشته، اشاره کرد و افزود: بیشترین مشکل در این زمینه، مناطق تازه الحاق شده به شهر سقز مربوط به محلاتی همچون تازآباد، قوخ، سرچنار و انتهای جامی است که قسمتی از آن قبلا و بدون ضوابط شهرسازی شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین قطعات تفکیکی متناسب با طرح تفصیلی نیست ، چنانکه شاهد هستیم در این محلات قطعه زمین های ۴۵ تا ۲۰۰ متر قطعه بندی شده و در عمده قسمت‌های آن مناطق آماده سازی صورت نگرفته و فاقد شبکه‌های آب و فاضلاب و در مواردی هم با مشکل مالکیت مواجه است.

عبدی افزود: نبود قانون مشخص و سلیقه‌ای عمل کردن در سنوات پیشین باعث شده پروانه های ۴۵ تا ۲۰۰ متر مربعی صادر شده و این امر موجبات عدم رعایت ضوابط طرح تفصیلی و اصول شهرسازی شده است و ارائه خدمات در بسیاری موارد توسط ادارات خدمات رسان با مشکل مواجه شده و همچنین در کنار آن با مصوبات و دستورالعمل های شورای عالی معماری و شهرسازی و وزارت راه همخوانی نداشته است.

معاون شهرسازی شهرداری سقز یادآور شد: همچنین آرای دیوان عدالت اداری، صدور مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه ای را منع کرده است که در زمان سرپرست قبلی شهرداری اجرایی شد، اما مجموعه شهرداری در حال پیگیری و رایزنی برای رفع مشکل مذکور به صورت قانونی در اسرع وقت است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس