حذف کلاس‌های کانکسی خراسان جنوبی تا مهر 1400


حذف کلاس‌های کانکسی خراسان جنوبی تا مهر 1400

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کلاس‌های درس جایگزین کلاس‌های کانکسی بالای 10 دانش‌آموز قریب 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا مهر 1400 تمامی کلاس‌های کانکسی خراسان‌جنوبی حذف می‌شوند.

محمدعلی واقعی، امروز یکشنبه ۱۲ بهمن به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: در ایام دهه فجر ۴۲ گروه سرود دانش آموزیبه مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در ۴۲ نقطه مرکز استان به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اجرای بیش از یک هزار برنامه در مدارس و ۳۴ برنامه محوری استانی در ایام دهه مبارک فجر، تصریح کرد: رونمایی از ۵ کتاب با موضوع زندگی نامه شهدای دانش آموز استان و عناوین دو قدم از سنگر، چکاوک‌ها نمی‌میرند، هدیه سفید، پسر هوا دختر آدم و جِغِله‌های جنگ با همکاری ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در بهمن ۵۷، ملت آگاه و با بصیرت ایران اسلامی با تأسی از آموزه‌های اسلام ناب و رهبری معمار انقلاب اسلامی؛ رشادت، ایثار و اتحاد را به نمایش گذاشت و بی‌نظیرترین حماسه‌ مردمی را در جهان خلق کرد.

وی ادامه داد: بهمن ماه امسال در حالی به استقبال گرامیداشت روزهای خاطره انگیز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جشن های دهه فجر می رویم که داغ مالک اشتر انقلاب، سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی همچنان در دل‌ها سنگینی می‌کند و داغ از دست دادن دانشمند بزرگ هسته‌ای و بهداشتی، دکتر فخری زاده،که به حق سلیمانی هسته‌ای لقب گرفت در کنارماتم عمار انقلاب، غمی مضاعف به دل رهروان عاشق ولایت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از انقلاب اسلامی ایران به عنوان فرهنگی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر یاد و بیان کرد: ملت ایران توانسته است پس از گذشت سال‌های متمادی از بهمن ۵۷ و علی رقم دشمنی‌ها کینه توزی‌ها و تهدیدات و تحریم‌های نظام سلطه در برابر ناملایمات ظالمانه مقاومت کرده و پرچم پر افتخار استقلال، آزادی و جهموری اسلامی را بر فراز دنیا به نام ایران اسلامی به اهتزاز درآورد.

واقعی ادامه داد: اکنون ملت فهیم، غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی، پس از گذشت چهل و یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب، با افتخار به گذشته و امید به آینده ای درخشان در دهه فجر ۹۹ که به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، بار دیگر وحدت و همبستگی خود را در مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار به رخ جهانیان خواهد کشید.

وی با بیان اینکه از دهه فجر ۹۸ تا دهه فجر ۹۹ بیش از ۲۷ فضای آموزشی با ۲۳ مدرسه و ۱۵۷ کلاس درس در ۱۲ شهرستان استان به بهره بر داری رسیده است، اظهار کرد: برای احداث و تکمیل این تعداد طرح، ۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که با افتتاح آن‌ها ۲۲ هزار و ۵۹۷ متر مربع به فضاهای آموزشی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد فضای آموزشی، ۱۴ فضا شهری و ۹ فضا روستایی است، افزود: علاوه بر این، یک هزار و ۳۷۵ متر مربع فضای جانبی از قبیل ایمن سازی مدارس، ورزشی، عمرانی، پرورشی و زیر ساختی در مدارس به ارزش ۴ میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بهره برداری از مجتمع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مدرسه ۱۲ کلاسه امام هادی(ع)، مدرسه قلم، مدرسه فرهنگ و مجتمع حیات طیبه شهرستان قاین به عنوان مهم ترین پروژه‌های دهه فجر امسال یاد کرد و ادامه داد: کلاس‌های درس جایگزین کلاس‌های کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز قریب ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا مهر ۱۴۰۰ تمامی کلاس‌های کانکسی خراسان‌جنوبی حذف می‌شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اجرای ۲۲۲طرح آموزشی در استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۲طرح آموزشی با ۶۲۷ کلاس درس و زیربنای ۹۵ هزار مترمربع در دست اجرا است، که برای تکمیل و تجهیز نیازمند ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک