تولید 22 داروی بیوفناوری در ایران


تولید 22 داروی بیوفناوری در ایران

خبرگزاری آریا- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 160 داروی زیستی (بیوفناوری) در دنیا تولید می‌شود که در ایران امکان تولید 22 دارو از این نوع دارو‌ها را داریم.

تولید 22 داروی بیوفناوری در ایران
خبرگزاری آریا-معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 160 داروی زیستی (بیوفناوری) در دنیا تولید می‌شود که در ایران امکان تولید 22 دارو از این نوع دارو‌ها را داریم.
به گزارش آریا؛ آقای سعید زرندی در جلسه بررسی سند سیاست صنعتی دارو‌های زیستی افزود: بیش از 20 واحد تولیدکننده داروی زیستی در کشور فعال است که 90 درصد تولید در اختیار چهار شرکت است.
وی با بیان اینکه باید سمت‌وسوی صنعت کشور به سمت تولید محصولات با پیچیدگی بالا حرکت کند که ارزش افزوده بالای برای کشور داشته باشد گفت: دارو‌های بیوفناوری برای کشور بسیار حائز اهمیت است و وزارت صمت از واحد‌های تولیدی در این صنعت حمایت می‌کند.
معاون طرح و برنامه افزود: این صنعت بین وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود و باید یک نگاه توسعه‌ای به آن داشته باشیم.
زرندی ادامه داد: در سند سیاست صنعتی دارو‌های زیستی، ساختار نهادی صنعت دارو‌های زیستی در کشور مورد بررسی قرار گرفته است که با نهایی شدن آن وظایف هر دستگاه و اقدامات اجرایی آن مشخص می‌شود.
معاون طرح و برنامه گفت: به علت نوپا بودن نسبی صنعت بیوفناوری، برخی شرکت‌های تخصصی در زنجیره ارزش درکشور یا شکل نگرفته اند و یا مقیاس کوچکی دارند.
زرندی اضافه کرد: شکل گیری و توسعه نهاد‌های واسط تخصصی ارتباط صنعت و مراکز تحقیقاتی از جمله مراکز تعالی، مراکز رشد و شتاب دهنده، توسعه نهاد‌های مالی خطرپذیر تخصصی و ایجاد شرکت‌های تخصصی بازاریابی از موضوعات است که باید برای توسعه صنعت دارو‌های زیستی مد نظر قرار گیرد.
معاون طرح و برنامه تاکید کرد: ظرفیت‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاری‌های مشترک خارجی در تولید دارو‌های زیستی باید برای این صنعت دنبال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست