انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست


انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

تهران- ایرنا- نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت:در قاموس امام (ره) انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و چنانکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز متبلور شده است، دفاع از مظلومان و یاری ستمدیدگان در سراسر عالم، مسئولیت و رسالت انقلاب بزرگ اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، معصومه پاشائی بهرام در نشست علنی جلسه امروز- یکشنبه- در نطق میان دستور خود ضمن تبریک دهه فجر گفت:در قاموس امام (ره) انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و چنانکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز متبلور شده است، دفاع از مظلومان و یاری ستمدیدگان در سراسر عالم، مسئولیت و رسالت انقلاب بزرگ اسلامی است. خدمت بی منت به مردم شریف و نجیب ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در صدر همه برنامه ها باشد که به تعبیر نورانی حضرت امام خمینی (ره )به جز یک برهه در صدر اسلام تاریخ مردمی با چنین ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی ندیده است.

نماینده مرند وجلفا افزود: در چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی آنان که در خیال خام خود مدعی بودند جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را نخواهد دید، به زباله دان تاریخ پیوستند و درخت تناور انقلاب اسلامی بارورتر و استوار تر از گذشته است.

وی گفت: بدون تردید نقش مقام معظم رهبری در هدایت کشتی انقلاب اسلامی، در دریای طوفان زده ناشی از فشار حداکثری و تزریق اعتماد به نفس ملی در احاد جامعه و فرد فرد مسئولان و ترویج گفتمان مقاومت حداکثری بی بدیل و بی نظیر بوده است و اکنون همگان می‌بینند که گفتمان مقاومت به بار نشسته است و مردم صبور و سربلند ایران نظاره گر حذف و محو شدن دشمنان هستند.

پاشایی تصریح کرد: کشور عزیزمان به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی به پیشرفت های فراوان و عظیمی دست یافته است و در بسیاری از شاخص‌های توسعه در کشورهای منطقه قرار دارد، ولی در عین حال در سال‌های اخیر به دلیل پیر و فرتوت شدن برخی مسئولان، سوء مدیریت و عدم به روزرسانی سیستم‌های مدیریتی و بروز پدیده‌ای نا مبارک تحت عنوان آقازادگی و همچنین گسترش رفتار و نطق‌های پوپولیستی باب میل دشمن، بجای عملگرایی سرعت پیشرفتمان کند شده است، لذا در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور، مجلس انقلابی باید به دور از رفتارهای احساسی و سیاسی، منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مد نظر قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: برنامه هفتم باید در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و بر پایه توجه به نهاد خانواده تنظیم شود. شور و نشاط اجتماعی در ذیل افزایش سرمایه اجتماعی در سایه توجه به نظم و انضباط اداری وجلب اعتماد عمومی نسبت به ساختار دیوانسالاری کشور با حذف روابط و نهادینه کردن ضوابط ایجاد خواهد شد. یکی دیگر از راه های ایجاد شور و نشاط اجتماعی تفکیک نکردن مردم با القاب عجیب و غریب است، هر کس ریشه در خاک ایران دارد به هر دین و آیین ، طرز تفکر و حزب، با هر کوشش و زبانی شهروند ایرانی است، دولتی که با ایجاد تشنج و فاصله انداختن بین مردم قصد حکومت داشته باشد، محکوم به فناست، لذا دولت‌ها باید از این آفات دوری کنند.

نماینده مرند و جلفا تصریح کرد: در راستای تدوین برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجماعی و فرهنگی کشور توجه همکاران را به چند نکته به صورت جلب می‌کنم، ضرورت برنامه محوری در نظام اجرایی کشور، لزوم توجه به آمایش سرزمینی و فعالسازی ظرفیت‌‎های بومی هر منطقه، پرهیز از بخشی نگری و لزوم توجه به منافع ملی،کلان نگری و جامع نگری در قانون گذاری و اجرا، تقویت نگاه سیستمی در کشور وتقدم شایسته سالاری بر قوم گرایی، تبار گرایی، جناح گرایی، زد و بندهای سیاسی، ضرورت هم افزایی میان نظام، تقنینی، قضایی و اجرایی کشور، لزوم توجه به منابع انسانی به عنوان سرمایه اصلی کشور، ضرورت تکمیل و به روز رسانی سامانه های یکپارچه داده‌های ملی و اتصال همه دستگاه‌های اجرایی به آن در راستای ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد اداری.

وی افزود: لزوم توجه به اقتصاد دانش بنیان صنعت فناوری اطلاعات، ضرورت توجه به اقتصاد درون زا و برون گرا و جلوگیری از انحصار و بنگاه‌داری دولتی، اصلاح ساختار بانکداری کشور و تقویت بانکداری اسلامی و بدون ربا، اهتمام به اقتصاد مقاومتی و تقویت نگاه به ظرفیت‌های داخلی یعنی قطع امید از بیگانگان و تیکه برظرفیت‌های ملی، توجه به گسترش دیپلماسی اقتصادی به عنوان اساس ارتباط با کشورها، برنامه ریزی برای جلب و جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور، برنامه ریزی برای جذب و گسترش ارتباط با مسلمانان، شیعیان و علاقه مندان به انقلاب اسلامی از سراسر دنیا، گسترش همکاری با همسایگان و افزایش تبادلات و تعاملات سیاسی، اقتصادی و تجاری با آنان، نگاه به شرق و استفاده از ظرفیت قدرت های آسیایی و تقویت روابط با این دسته از کشورها به جای کشورهای اروپایی و غربی ضروری است.

پاشایی تصریح کرد: از تریبون مقدس مجلس شورای اسلامی استفاده می‌کنم و از هرکس که خود را دلسوز نظام و عاشق وطنش می‌داند می‌خواهم حب و بغض های گذشته را کنار بگذارد و در گام دوم انقلاب پرخیر و برکت جمهوری اسلامی ایران نمایندگان خود را یاری کنند. از دولت محترم می‌خواهم در این اندک زمان باقی مانده از فرصت کوتاه خدمت، دوشادوش مجلس و قوه قضاییه در راه اعتلای کشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نکند و به جای پرداختن به دعواهای سیاسی بی حاصل این زمان اندک را صرف تلاش برای رفع مشکلات معیشت مردم نجیب و شریف کنند.

وی گفت: بار دیگر ضمن تبریک دهه فجر، دهه ای که یادآور تلاش نسلی است که به دنبال تغییر بوده اند، این نکته را خطاب به دلتمردان متذکر می‌شوم که نسل ما هم به دنبال تغییر است، اما این بار تغییری که نظام جمهوری اسلامی ایران را بر قله ‌های افتخار جهان بنشانند، در راه این تغییر با هیچ مسئولی عقد اخوت نبستیم و در برابر انفعال و بی عملی ساکت نخواهیم ماند. مجلس انقلابی با پشتوانه حمایت های مقام معظم رهبری و مردم، خدمت گذاری بی منت را در سر لوحه برنامه‌های خود قرار داده است و در این مسیر لحظه ای از تلاش و کوشش باز نخواهد ایستاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط