برندسازی، بازاریابی و تولیدات تلفیقی، اولویت هنرمندان صنایع ‌دستی باشد


برندسازی، بازاریابی و تولیدات تلفیقی، اولویت هنرمندان صنایع ‌دستی باشد

نماینده تربت ‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی بررسی مشکلات حوزه بازاریابی و برندسازی در صنایع ‌دستی را از نیازهای اصلی و اولویت این حوزه عنوان کرد. 

محسن زنگنه در نشست هم‌اندیشی هنرمندان صنایع ‌دستی تربت‌ حیدریه، اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هنرمندان صنایع ‌دستی آموزش‌های لازم در حوزه بازاریابی و برندسازی را کسب کنند تا توانایی رقابت در بازار صنایع ‌دستی را داشته باشند.

وی با بیان مشکلات بخش صنایع ‌دستی، افزود: با توجه به تنوع و تعدد صنایع‌ دستی تربت ‌حیدریه، تولیدات تلفیقی و نوآورانه با هدف ارتقاء کیفیت محصول و تولید بر اساس نیاز مشتری و تنوع تولید در دستورکار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گیرد.

نماینده مردم تربت ‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازاریابی و برندسازی با هدف شناسایی سلیقه مشتریان، فروش در حوزه‌های مجازی و غیرمجازی، شناسایی کانال‌های توزیع و عرضه محصولات در بازارهای داخلی و خارجی و فروشگاه‌های معتبر از جمله مواردی است که در حوزه صنایع‌دستی به ‌ویژه در ابریشم و عقیق برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان‌ رضوی، زنگنه تصریح کرد: فعال شدن معادن عقیق و جلوگیری از خام‌فروشی این معادن و تسریع در واگذاری این معادن به هنرمندان و سرمایه‌گذاران را بطور جدی پیگیری خواهم کرد.

وی‌ ادامه داد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها، تقویت روحیه ابتکار و خلاقیت در افراد و به ویژه افزایش مشارکت زنان، رونق گردشگری از پیامدهای رونق صنایع‌دستی در منطقه است و صنایعی مانند ابریشم‌کشی و ابریشم‌بافی، تراش سنگ‌ عقیق، زیورآلات سنتی، نمدمالی، خراطی چوب، چرم، فرت‌بافی، ساخت دوتار، رو دوزی‌های سنتی و سفالگری، تجلی هنر و فرهنگ گذشته تربت‌ حیدریه است که جاذبه ویژه‌ای برای گردشگران دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی