انقلاب اسلامی موجب نقش‌آفرینی جوانان در پیشرفت ایران شد


انقلاب اسلامی موجب نقش‌آفرینی جوانان در پیشرفت ایران شد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با گرامی‌داشت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جشن‌های دهه فجر، این انقلاب را عاملی برای نقش‌آفرینی جوانان برای رسیدن به پیشرفت روز افزون با تکیه بر دانش و توان بومی دانست و بر ادامه این مسیر تاکید کرد.

هادی حق‌شناس روز یکشنبه در آیین استقبال نمادین از ورود امام خمینی (ره) به ایران اظهار داشت: رسیدن به پیشرفت در علوم گوناگون، اختراعات فراوان و سرآمدی در تولید علم و دانش، از جمله نتایج اتکا به توان نیروهای نخبه بومی است که تداوم آن برای رسیدن به توسعه همه جانبه ضروری است.

وی بیان کرد: مبارزه با کرونا و تولید واکسن این ویروس، یکی از بزرگترین دستاوردهای اخیر ایران بود که در شرایط تحریم دارویی و بلوکه کردن پول‌های ایران به دست آمد و نشانه دیگری از بلوغ علمی دانشمندان کشور است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، طرح های بزرگ و زیربنایی کشور از جمله بنادر، فرودگاه‌ها و راه‌آهن کشور توسط مشاوران و پیمانکاران خارجی ساخته می‌شد اما در حال حاضر این زیرساخت ها به طور کامل توسط دانش بومی ساخته می شود.

انقلاب اسلامی موجب نقش‌آفرینی جوانان در پیشرفت ایران شد

وی به طرح های دهه فجر امسال گلستان اشاره کرد و گفت: اعتبار طرح های دهه فجر پارسال استان ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که امسال این رقم به افزون بر ۵۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

استاندار گلستان به تاکید دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح هایی زیربنایی در گلستان اشاره کرد و گفت: از زمان پیروزی انقلاب تا سال ۹۲ هیچ طرح زهکشی در استان اجرا نشده بود اما از آن زمان تاکنون افزون بر ۸۰ هزار هکتار از اراضی زهکشی شد.

به گفته کارشناسان، کنترل و جلوگیری از شور شدن زمین، کنترل و جلوگیری از ماندابی شدن، کنترل فرسایش، کنترل و مهار سیل، حفاظت محیط زیست، سلامت عمومی و بهداشت، جلوگیری از راکد شدن آب و ایجاد بوی تعفن و نامطبوع در محیط مزرعه، به زیر کشت بردن اراضی جدید، زودتر گرم شدن خاک در فصل بهار، شروع زودتر عملیات کشاورزی، کیفیت و کمیت بهتر محصولات، حفاظت از ابنیه و تاسیسات عمومی و توسعه روستایی و امنیت غذایی از جمله مزایای مهم اجرای طرح زهکشی است.

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی گلستان به ویژه شهدای وقایع پنجم آذر گرگان و ۱۲ دی گالیکش بر ضرورت معرفی بیشتر شهدا و مبارزین سیاسی قبل از انقلاب استان تاکید کرد.

پس از این مراسم یگان‌های نمونه موتوری نیروهای مسلح گلستان از فرودگاه گرگان تا گلزار شهدای گمنام در تپه نورالشهدا به یاد مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا رژه رفتند و با حضور در مزار شهدا ضمن غبارروبی و عطر افشانی با آرمان‌های شهدا، امام شهیدان و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

گلستان در دوران اوج گیری انقلاب ۴۶ شهید تقدیم کرده است.

۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل