آشوریان ارومیه سالروز ورود امام راحل به کشور را جشن گرفتند


آشوریان ارومیه سالروز ورود امام راحل به کشور را جشن گرفتند

ارومیه- ایرنا- آشوریان ارومیه سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته و به مقام شامخ امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

به گزارش ایرنا، در این آیین، همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی به میهن، مراسم نیایش و دعا در کلیسای شرق آشور ارومیه برگزار شده و حاضران برای کشور و ملت بزرگ ایران، آرزوی سلامتی و پیروزی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمانی اتفاق افتاد که دین و معنویت در انزوا بسر می برد و رفته رفته بر نابودی آن تلاش بیشتری صورت می گرفت.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری ادامه داد: احیای دین و بهادادن به آن ارمغان بزرگ انقلاب اسلامی است و این دستاورد بزرگ راهی نو نه تنها در برابر ملت ایران بلکه در مقابل ملت های جهان گشود.

وی افزود: در دوره ای که کسی جرات سخن گفتن از معنویت را نداشت، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی موجب احیای ارزش های معنوی شد.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز در این آیین با گرامیداشت سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی است و در پیروزی آن تمامی آحاد جامعه اعم از هر قوم و نژاد و گروه کنار یکدیگر قرار گرفته و با وحدت کلمه توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

کشیش داریاووش عزیزیان ادامه داد: برای پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از شخصیت ها و روحانیان بزرگ زندان و تبعید را تحمل کردند تا این قیام مردمی به سرانجام برسد.

وی به شخصیت امام راحل اشاره کرد و افزود: کمتر رهبری در جهان وجود داشته که با فرمان و سخنان او مردم به میدان مبارزه رفته و به مقابله با دشمن بپردازند ولی معمار کبیر انقلاب به دلیل شخصیت کاریزماتیک، باعث شده بود مردم از فرمان و سخن او پیروی کنند.

به گزارش ایرنا، مراسم سالگرد ورود امام راحل به میهن اسلامی با حضور هموطنان آشوری ارومیه و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان