عملیات اجرایی 2 طرح بزرگ همزمان با نخستین روز دهه فجر در مشهد آغاز شد


عملیات اجرایی 2 طرح بزرگ همزمان با نخستین روز دهه فجر در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی 2 طرح بزرگ عمران شهری در مشهد همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور مقامهای محلی در مشهد مقدس آغاز شد.

شهردار مشهد روز یکشنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد این ۲ طرح را احداث مسیر امتداد شرقی بلوار مصلی تا بلوار حر و احداث پل غیر همسطح امتداد شرقی بلوار مصلی با ریل راه آهن معرفی کرد.

محمد رضا کلایی افزود: در نخستین روز از دهه مبارک فجر شاهد اجرایی شدن این ۲ طرح بزرگ عمرانی در راستای ایجاد مزیت و محرومیت زدایی هستیم و این مهم با حمایت مدیریت عالی دولت، مدیریت راه آهن خراسان رضوی و همکاری خیرخواهانه و صادقانه آستان قدس رضوی با اختصاص ۲۸۶ هکتار زمین، برای احداث این ۲ پروژه و احداث پارک، مهیا شده است.

مدیر روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری مشهد هم در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این ۲ طرح بزرگ عمران شهری به خبرنگار ایرنا گفت: برای انجام عملیات اجرایی احداث مسیر امتداد شرقی بلوار مصلی تا بلوار حر به طول ۶ کیلومتر و عرض ۴۵ متر، ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۱۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۰ هزار تُن آسفالت، ۶ هزار و ۲۰۰ متر مکعب جدول پیش ساخته و حدود ۷۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا در مدت هشت ماه پیش بینی شده‌ است.

مجید بخت آزما افزود: برای احداث پل غیر همسطح امتداد شرقی مصلی با ریل راه آهن با دهانه ۳۷ متر و عرض ۹۰ متر، سیستم سازه ای ۹۱ فقره شمع ستون ، دیوار حائل بتون مسلح به طول ۷۰۰ متر و ۲۲۰ هزار متر مکعب بتون ریزی و ۸۵ هزار متر مکعب خاکبرداری و نیز ۶۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی هدف از اجرای این ۲ طرح عمرانی را اتصال امتداد شرقی بلوار مصلی به بلوار حر، کاهش بار ترافیکی جاده‌های شرقی مشهد و اتصال آنتنی به جاده محمد آباد (بهشت رضا) ، ایجاد جاده دسترسی مناسب به مناطق مرکزی شهر مشهد برای ساکنان شهرک شهید رجایی و مناطق پیرامونی و اتصال مصلای شرقی و غربی با احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح در آینده نزدیک عنوان کرد.

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی گفت: با اجرای این پروژه مهم ۶ کیلومتری یک مسیر مستقیم از طرف مصلی به سمت حرم مطهر رضوی باز می‌شود که در سهولت دسترسی زائران و مجاوران به مناطق مرکزی شهر مشهد و حرم مطهر نقش به سزایی دارد و از سوی دیگر به میزان قابل توجهی از بار ترفیک جاده‌های کنونی نیز کاسته می‌شود.

خلیل الله کاظمی افزود: برای این ۲ طرح در مجموع در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود، طول این پروژه ۶ کیلومتر از طرف ۱۰۰ متری و مصلی به سمت حرم است و با یک مسیر ۴۰۰ متری جاده محمد آباد هم به آن متصل می شود و ریل راه آهن نیز ۲ کیلومتر جا به جا خواهد شد.

وی ادامه داد:، این پروژه که فکر اجرای آن هشت ماه قبل مطرح شد با اخذ تمامی مجوزها در کمتر از هشت ماه به مرحله اجرایی رسیده است و مصداق بارز همدلی و همکاری مدیریت کلان استان برای اجرای پروژه های عام المنفعه است.

او اضافه کرد: با اجرای این پروژه‌ها دسترسی ساکنان شهرک شهید رجایی با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و شهرک شهید باهنر با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت در یک مسیر مستقیم به حرم مطهر و مناطق مرکزی شهر مشهد مهیا می‌شود و در اجرای این مسیر ۶ کیلومتری با عرض ۴۵ متر، ۲/۵ متر باند فضای سبز و ۴/۵ متر باند ویژه دوچرخه سواری نیز پیش بینی شده ‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا