نگاهی آماری به ارتقاء جایگاه علمی ایران پسا انقلاب/تجلیل از خانواده شهدای سلامت سمنان


نگاهی آماری به ارتقاء جایگاه علمی ایران پسا انقلاب/تجلیل از خانواده شهدای سلامت سمنان

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان ارتقاء جایگاه علمی ایران در دوران پس از انقلاب را نمودی از توفیقات انقلاب در چهار دهه اخیر خواند.

حجت الاسلام حسین ذوالفقاری لقب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که با حضور تعداد محدودی از کارکنان، اعضای هیات علمی و نیز اعضای هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد، از آغاز برنامه های گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران همزمان با نخستین روز دهه فجر خبر داد و با اشاره به دستاوردهای علمی کشور در 20 سال اخیر اظهار کرد: تعداد مدارک علمی ثبت شده جمهوری اسلامی ایران در سال 1996 برابر با 842 مورد بوده است که این رقم در سال 2017 به 54 هزار و 388 مورد رسیده است که نشان دهنده رشد 64.59 درصدی است و در این سال جایگاه علمی ایران به رتبه 16 رسیده است .

حجت الاسلام ذوالفقاری لقب همچنین عنوان کرد: ارتقای رتبه علمی ایران از رتبه پنج به رتبه یک منطقه، ارتقای رتبه ایران از 58 به 16 جهان در علوم نانو ، ارتقای رتبه ایران در علوم بیوشیمی و زیست ملکولی از 52 به 17 جهان ، ارتقای رتبه در علوم هوا فضا از 45 به 11 جهان ، ارتقاء رتبه در حوزه علوم فیزیک از رتبه 56 به 13 در جهان، ارتقای ایران در حوزه علوم ریاضی از 47 به 13 را از دیگر موفقیت‌های علمی کشور ایران در سال‌های پس از انقلاب است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان همچنین به ارتقای رتبه ایران در حوزه علوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی پرداخت و اضافه کرد: کشور ایران در این حوزه توانسته جایگاه دوم دنیا بعد از آمریکا را به‌دست آورد .

حجت‌الاسلام ذوالفقاری لقب ارتقای رتبه کشورمان از جایگاه 38 به جایگاه هفتم دنیا در حوزه ثبت اختراعات را از دیگر موفقیت بزرگ ایران بعد از انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: همه این موفقیت ها علمی علی رغم همه فشارها و تحریم‌ها به دست امده است .

وی همچنین ارتقای جایگاه ایران در علوم داروسازی از رتبه 49 به 11 جهان را یاد آور شد و گفت‌: خوشبتختانه کشور ایران در زمینه ساخت واکسن کرونا جزء معدود کشورهایی‌ست که موفق به ساخت دو نوع واکسن برای مقابله با این ویروس شده است که این امر نیز از موفقیت‌های بسیار خوب کشورمان در عرصه علمی است .

وی با بیان اینکه با تمام این پیشرفت‌ها هنوز به تمامی اهداف جمهوری اسلامی به دلیل بسیاری از مشکلات و محدودیت‌های بین‌المللی نرسیده ایم اظهار امیدواری کرد: با تلاش بیش از پیش محققان‌، دانشمندان و جوانان کشورمان و رفع موانع و آسیب شناسی مسائل و مشکلات به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

همچنین در این مراسم محمود بازرگان از زندانیان سیاسی دوران انقلاب نیز ضمن بازگویی خاطرات آن دوران بر مطالعه تاریخ معاصر ایران از سوی جوانان تاکید کرد و گفت : دشمن شناسی بزرگترین فاکتور نگهدای انقلاب است .

تجلیل از خانواده شهید ناظری پور نخستین شهید راه سلامت استان سمنان در روزهای کرونایی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، گلباران مزار شهید گمنام در دانشگاه سمنان، اجرای سرود و.. از دیگر برنامه‌های این مراسم بود .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...