محدودیت‌های جدید کرونا در قشم ایجاد شد


محدودیت‌های جدید کرونا در قشم ایجاد شد

قشم- ایرنا- فرماندار شهرستان قشم گفت: به دلیل ورود گردشگران بی‌شمار به شهرستان قشم و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آنان وضعیت آبی قشم به زرد تغییر کرد و این امر محدودیت‌های جدیدی به همراه دارد.

علیرضا نصری شامگاه یکشنبه در ستاد کرونای شهرستان قشم افزود: بر این اساس نصب هرگونه چادر مسافرتی در مکان‌ها، پارک‌ها، کمپ‌های مسافرتی و سواحل قشم ممنوع اعلام می‌شود و نیروی انتظامی موظف است نسبت به اجرای این امر اقدام کند.

وی ادامه داد: مراکز تجاری و مکان‌های عمومی موظف شدند تا نسبت به نصب کیوسک ارایه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ورودی‌های درب ورودی اقدام و انتظامات این مجموعه‌ها از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند.

فرماندار قشم تصریح کرد: ظرفیت پذیرش گردشگر و مسافر در هتل‌ها، مراکز اقامتی و گردشگری، سایت‌های تفریحی و تعداد نفرات قایق‌های تفریحی توسط مرکز بهداشت شهرستان قشم مشخص و اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین از هرگونه تجمع غیرضروری پرهیز و مسابقات ورزشی به سال آینده موکول شود.

وی افزود: تجمع‌های ضروری با حداقل نفرات و در صورت امکان در فضای باز و یا دارای تهویه مناسب صورت گیرد.

نصری گفت: مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به برنامه‌ریزی برای کنترل تعداد مسافران و گردشگران ورودی به جزیره قشم در تعطیلات پیش رو به خصوص ایام نوروز چاره اندیشی کند تا از حجم مسافر به تعداد غیرمعقول جلوگیری شود.

وی افزود: با کنترل تعداد مسافران و گردشگران می‌توان خدمات مطلوبی به ایشان ارایه کرد و از تجمع گردشگران در مبادی ورودی و خروجی همچنین مراکز تفریحی جلوگیری می‌شود.

فرماندار قشم در پایان تصریح کرد: برقراری تعادل بین سلامت و معیشت مردم اولویت ستاد کرونای شهرستان قشم است و لازم است قشموندان نیز با رعایت دستورالعمل‌ها، از ایجاد محدودیت‌های شدیدتر جلوگیری کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شادی جنجالی رئالی ها مقابل بارسلونا +تصاویر