رشد 3.6 برابری تولیدات کشاورزی گلستان پس از انقلاب


رشد 3.6 برابری تولیدات کشاورزی گلستان پس از انقلاب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: میزان تولیدات بخش کشاورزی گلستان در پیش از انقلاب یک میلیون و 499 هزار تن بود که این میزان الان به 5 میلیون و 403 هزار تن رسیده است.

مختار مهاجر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۸۳ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار بیش از ۵۰۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که ۵۶۶ شغل جدید را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۴۲۸ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند، افزود: ۱۴۵ پروژه با اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومان عمرانی و ۳۸ پروژه با اعتبار ۳۱۶ میلیارد تومان تسهیلاتی است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: ۳ پروژه در بخش تولیدات گیاهی، ۱۷ پروژه در بخش تولیدات دامی، ۱۵ پروژه در بخش صنایع تبدیلی، ۱۰۲ پروژه در بخش آب‌وخاک، سه پروژه در بخش شرکت شهرک‌ها، ۳۰ پروژه در بخش جنگل و مرتع، ۱۱ پروژه در بخش امور عشایر، یک پروژه در بخش شیلات و یک پروژه نیز در بخش دامپزشکی در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

مهاجر در ادامه به مقایسه تولیدات دامی در استان نسبت به قبل از انقلاب پرداخت و گفت: میزان تولیدات دامی از ۱۲۵ هزار تن به ۷۰۰ هزار تن، تولیدات زراعی از یک میلیون و ۲۶۵ هزار تن به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن، تولیدات باغی از ۳۰ هزار تن به ۳۴۰ هزار تن، صید و پرورش ماهیان از ۴ هزار تن به ۲۳ هزار تن و محصولات صنایع چوب و جنگل از ۷۵ هزار تن به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۸، کار حدنگاری ۸۸۶ هزار و ۳۳۸ هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی در سطح استان انجام شده و برای آنها سند صادر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: تا پیش از سال ۹۱ تنها ۵ هزار هکتار زهکشی در استان انجام شده بود اما از سال ۹۱ تا ۹۹، ۷۸ هزار هکتار زهکشی در سطح استان انجام شده است. همچنین با دستور رئیس‌جمهور ۵۰ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان تا پایان دولت دوازدهم زهکشی خواهد شد.

مهاجر، رسیدن تولید مرغ از ۹۰ هزار تن به ۲۶۴ هزار تن، ضریب مکانیزاسیون از ۱.۲ به ۲، سطح زیر کشت گیاهان دارویی از ۲۵۰ هکتار به ۱۰ هزار هکتار، خطوط انتقال آب از ۱۰ کیلومتر به ۱۰۰۰ کیلومتر و افزایش و تولید گندم از ۷۵۰ هزار به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تن را از جمله دستاوردهای بخش کشاورزی از سال ۹۱ تا ۹۸ عنوان کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش