تابلوی چند نقاش در صحن شورای شهر شاهرود رونمایی شد


شاهرود-ایرنا- آثار هنرمندان شاهرودی شامل 2 تابلو از تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید مصطفی چمران با حضور مسوولان شاهرود در صحن علنی شورای این شهر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این تابلوها آثاری از ۲ بانوی هنرمند شاهرودی، حکیمه سلیمانی نسب و محبوبه سعیدی است که به منظور حمایت از هنرمندان شهر توسط شهرداری و شورای شهر شاهرود خریداری شد.

شهردارشاهرود، در آیین رونمایی از این آثار با بیان اینکه تابلوهای خریداری شده در صحن علنی شورای شهر و سالن نشست‌های شهرداری در مجموعه تازه ساخت شهرداری و شورای شهر نصب می شود، افزود: هر یک از این سالن ها نیز به نام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و مصطفی چمران نام گذاری می شود.

علیرضا حاجی محمدعلی با بیان اینکه ساختمان جدید شهرداری به نگارخانه هنرمندان شاهرود تبدیل می شود، تصریح کرد: هر ماه آثاری از هنرمندان با ذکر نام و شماره تماس صاحبان اثر در راهروهای شهرداری نصب می شود تا علاوه بر بازدید مراجعه کنندگان، فرصتی نیز برای فروش آثار فراهم شود.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگ هنردوستی و هنرپروری در سطح شهر، یادآور شد: یکی از اقدامات شهرداری برای حمایت از مشاغل خانگی خرید آثار هنری شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال برای اهدا به یکهزار و ۳۰۰ تن از پرستاران شاهرود بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این برنامه، ضمن قدردانی از اقدام شهرداری و شورای شهر حمایت از همه دستگاه ها برای خرید آثار هنرمندان شاهرودی و کمک به اقتصاد شهر را خواستار شد.

رضا مهدیان با اشاره به ظرفیت شهرستان شاهرود در توسعه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته تعداد آموزشگاه هنری شاهرود از ۱۰ به ۳۳ مورد و تعداد موسسات فرهنگی و هنری نیز از سه به ۱۰ مورد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در دهه فجر بیش از ۶۵ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در شاهرود برگزار می شود که بسیاری از آن ها برای نخستین بار برنامه ریزی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)