5 طرح عمرانی در شهرستان خور و بیابانک به بهره‌برداری رسید


5 طرح عمرانی در شهرستان خور و بیابانک به بهره‌برداری رسید

اصفهان-ایرنا- بهره‌برداری از پنج طرح عمرانی با اعتبار افزون بر 9 میلیارد و 900 میلیون تومان در نخستین روز دهه فجر با حضور استاندار اصفهان و معاونان وی در شهرستان خور و بیابانک آغاز شد.

به گزارش ایرنا، افتتاح یک واحد بوم گردی در زمینی به مساحت۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان، ساختمان آتش نشانی شهر خور در زمینی به مساحت۵۲۰ مترمربع با اعتبار۳۵۰ میلیون تومان، کارخانه ذوب فلزات کویر فرخی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با اعتبار هشت میلیارد تومان، پایگاه اورژانس سه راهی جندق به خور به مساحت۱۹۰ مترمربع با اعتبار۴۵۰ میلیون تومان(بصورت خیرساز) و طرح ساماندهی گلزار شهدای شهر جندق به مساحت۲۵۰ مترمربع با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان(با مشارکت بنیاد شهید و شهرداری جندق) از جمله این طرح‌هاست.

با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال ۵۷ نفر فراهم شده است.

تجدید میثاق با شهدا و حضور در گلزار با طراوت شهدای شهر خور، دیدار با خانواده شهید علیرضا خسروی، نواختن زنگ انقلاب، دیدار مردمی، حضور در شورای اداری و ستاد توسعه پایدار، برگزاری و جمع بندی کارگروه‌های صنعت معدن و تجارت، گردشگری، کشاورزی، عمران و زیرساخت و کارگروه سلامت از دیگر برنامه‌های سفر روز یکشنبه استاندار اصفهان و همراهانش به شهرستان کویری خور و بیابانک بود.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

این شهرستان دارای ۶۸ واحد تاسیسات گردشگری با ظرفیت پذیرش اقامت بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر است که ۶۴ واحد اقامتگاه بوم گردی، یک باب سفره خانه سنتی، ۲ باب هتل، اقامتگاه سنتی و مهمانپذیر است.

بر اساس تکلیف برنامه ششم توسعه، تعداد واحدهای بوم گردی خور و بیابانک به۸۰ واحد می‌رسد و اکنون این منطقه دارای ۶۴ اقامتگاه بوم‌گردی بوده و قرار است ۱۵ واحد تاسیسات گردشگری دیگر در یکسال آینده به این مجموعه‌ها اضافه شود.

اکنون ۳۲ واحد اقامتگاه و مجتمع گردشگری در خور و بیابانک در دست اقدام است که مجموع واحدهای گردشگری این شهرستان را به یکصد واحد می‌رساند و برای حدود ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

آبگرم، گرمه، عروسان گلستان، کویر مصر و فرحزاد، سایت کویر نوردی و بیاضه، ۶ منطقه نمونه گردشگری شهرستان خور و بیابانک است.

روستاهای مصر، گرمه، آبگرم، جندق، مهرجان، اردیب، ایراج و بیاضه از جاذبه‌ها مهم گردشگری و اکوتوریسم این شهرستان است.

همچنین دریاچه نمک خور و بنای امامزاده سیدداود شهر خور از دیگر جاذبه‌های گردشگری خور و بیابانک محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، حدود ۸ درصد این اعتبارات از محل اعتبارات ملی، ۱۰ درصد از اعتبارات استانی و ملی- استانی، ۲۹ درصد از محل بخش خصوصی، ۵۰ درصد از شهرداری، تعاونی و منابع داخلی دستگاه‌ها و ۳ درصد از پروژه‌های خیرساز و راهداری تامین شده است.

در مجموع در مقیاس ملی ۲۲۱ پروژه عمرانی استانی، ۱۶۷ پروژه تملک دارایی، ۳۸۷ پروژه بخش خصوصی، یکهزارو ۵۹۹ پروژه شهرداری و ۱۷۲ پروژه دهیاری در استان اصفهان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه