نوبخت: هدف از سفر به آذربایجان‌غربی، رصد توسعه و روند اجرای پروژه‌های زیربنایی است


نوبخت: هدف از سفر به آذربایجان‌غربی، رصد توسعه و روند اجرای پروژه‌های زیربنایی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هدف از سفر به آذربایجان‌غربی رصد توسعه و روند اجرایی پروژه‌های زیربنایی است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدباقر نوبخت در بدو ورود به این استان گفت: متعهد هستیم پیش از پایان کار دولت طرح‌های مهم زیربنایی به اتمام برسد.

وی با اشاره به تعریف ۱۱۱ پروژه با ۲۵۷۲ میلیارد تومان پروژه در دو سفر رئیس جمهور و هیات دولت به آذربایجان‌غربی افزود: تا به امروز ۵۶۰۰ میلیارد تومان یعنی ۲.۲ برابر اعتبار تخصیص یافته است و پیش بینی شده برای ۳۶ طرح و پروژه نیمه تمام باقیمانده ۶۳۷ میلیارد تومان نیاز و با تصویب آنها در جلسه شورای برنامه ریزی این استان، پروژه‌ها در ۶ ماه آینده به اتمام برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: در این سفر ۲ هزار واحد مسکونی تخریب شده در زلزله قطور، با پایان بازسازی، افتتاح و علاوه بر آن ۲ هزار واحد مسکونی نیز برای محرومین و نیازمندان کلنگ‌زنی شود و نیازمندان بدون پرداخت هزینه‌ای طی ۶ ماه آینده، واحدها را تحویل بگیرند.

نوبخت به پروژه‌های مهم استان از جمله اتصال ارومیه به شبکه ریلی سراسری و احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: برای احیای دریاچه ارومیه تا به امروز ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که با بهای امروزی رقمی بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و در این سفر کندی فعالیت عمرانی در تونل انتقال آب به این دریاچه و تخصیص اعتبارات مورد نیاز را در این سفر پیگیری می‌کنیم.

رئیس برنامه و بودجه کشور گفت: نسبت به احیای دریاچه ارومیه خود را متعهد می دانیم. همانطور که تا به امروز از هیچ تلاشی برای نجات دریاچه دریغ نکرده‌ایم.

46

کد خبر 1481832

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...