به یک نگاه راهبردی و کلان در افق 50 ساله فرهنگی کشور نیازمندیم


به یک نگاه راهبردی و کلان در افق 50 ساله فرهنگی کشور نیازمندیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اسلام یک دین فرهنگ پایه است، لذا ما به یک نگاه راهبردی و کلان در افق 50 ساله فرهنگی کشور نیازمندیم و در این رابطه نیاز جدی به یک هیئت اندیشه ورز فرهنگی داریم که بر روی این مسئله طراحی و برنامه ریزی داشته باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار با حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ضمن تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و گرامیداشت شهدای این انقلاب آسمانی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای ابعاد بسیار مختلفی است ولی مهمترین بُعد آن، فرهنگی است.

وی افزود: دشمنان از اول انقلاب بر تهاجم بر عرصه فرهنگی کشور فعالیت داشته و در روند این تهاجم، برنامه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مختلف طراحی کرده اند و این مسئله رو به تزاید است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر طراحی مقاومت فرهنگی در کشور، تصریح کرد: در سیاست راهبردی کشور اولین کاری که باید سیاستگذاری و بر روی آن برنامه ریزی شود، اعتلای فرهنگی و مقاومت فرهنگی است و در این رابطه باید نخبگان این عرصه بر روی آن برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اسلام یک دین فرهنگ پایه است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی پیشانی مقاومت فرهنگی و اعتلای فرهنگی است و معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، خط مقاومت این جبهه است.

به یک نگاه راهبردی و کلان در افق 50 ساله فرهنگی کشور نیازمندیم

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نگاه فرهنگی باید نگاه جهادی بر اساس دانش باشد، عنوان کرد: ما به یک نگاه راهبردی و کلان در افق ۵۰ ساله فرهنگی کشور نیازمندیم و در این رابطه نیاز جدی به یک هیئت اندیشه ورز فرهنگی داریم که بر روی این مسئله طراحی و برنامه ریزی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان افزود: در عرصه سند نویسی فرهنگی و آمایش فرهنگی، استان بوشهر به عنوان استان الگو در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مطرح است.

در پایان این نشست، حجت الاسلام محمد قادری به عنوان معاون فرهنگی جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر منصوب شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت