روحانی: امام(ره) 12 بهمن 57 سرمایه اجتماعی را به رخ جهان کشید


روحانی: امام(ره) 12 بهمن 57 سرمایه اجتماعی را به رخ جهان کشید

رییس‌جمهوری گفت: امام از سال‌ها پیش به خوبی می دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز  خواهد شد به همین دلیل قدرت نرم را انتخاب کرد؛ دوازدهم سال 57 روزی بود که امام (ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش اقتصادنیوز، حجت السلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خداوند بزرگ را سپاسگذاریم که برای هشتمین نوبت در هشت سال دولت تدبیر و امید در دهه فجر انقلاب اسلامی موفق شدیم مضجع شریف امام را زیارت کنیم. البته این ایام هم مصادف است با میلاد با سعادت دخت پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت زهرای مرضیه علیهاسلام و همچنین سالروز ولادت امام راحل‌مان در همان روز بوی دیگری امسال به دهه فجر داده است.

رییس‌جمهوری اظهار کرد: امام عزیز و بزرگوار ما در طول نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی درس‌ها و راه‌های بسیار ارزشمندی را به ما و جامعه ایران و جامعه اسلامی آموخت. در اکثر نهضت‌ها و انقلاب‌ها معمولاً رهبران یا بر احزاب سیاسی تکیه می کنند یا قدرت‌های نظامی. قدرت نظامی چریکی را تشکیل می‌دهند و یا اینکه با قدرت‌های خارجی، آنهایی که مخالف با حکومت قبلی هستند نوعی تماس برقرار می‌کنند تا بتوانند به موفقیت و پیروزی برسند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا بخوانید؛

* امام (ره) هیچ یک از این راهها را انتخاب نکرد، امام (ره) قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و تلاش می‌کرد اذهان و افکار مردم برای آن مسیر و راهی که امام برای انقلاب انتخاب کرده بود، اقناع شود.

* امام از سال‌ها پیش به خوبی می دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد و آن قدرت نرم را انتخاب کرده بود. دوازدهم سال ۵۷ نشان داد که امام در مسیر و راهش چگونه پیروز شد. روز ۱۲ بهمن روزی بود که امام (ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشید.

* روز دوازدهم بهمن بی‌تردید یوم الخمینی بود، اگر در روز عاشورا مردم تظاهرات کردند هم عشق به امام حسین و هم عشق به راه و مسیر امام مردم را به خیابان ها کشاند. اگر در روز اربعین مردم به عشق شهدای کربلا و انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند، ۱۲ بهمن نه تاسوعا و نه عاشورا و نه اربعینی بود آن روز ویژه امام بود یعنی همه مردم به استقبال رهبری آمدند که حداقل ۱۴ سال در انتظار چنین روزی بودند.

* هر که را توانستند گرفتند، زندان بردند و تبعید کردند، همان رژیم زندان و تبعید را پایان داد اما امام نگذاشت قدرت جباری که او را تبعید کرده بود، آن قدرت جبار او را برگرداند امام اول آنها را بیرون ریخت بعد برای آمدن پیروزمندانه خودش زمینه را مهیا کرد. استقبال عظیمی که از مهرآباد تا بهشت زهرا انجام گرفت نشان داد که امام دارای چه محبوبیت و چه نفوذی در میان مردم است.

ر*نطق امام در دوازدهم بهمن اولین نطق ایشان در ایران بعد از ۱۴ سال بود. آخرین نطق امام مربوط می‌شود به سال ۴ آبان ۴۳ که درباره کاپیتولاسیون صحبت کرد و بعد هم تبعید شد و بعد از آن سخنان امام و اعلامیه‌های ایشان یا در نجف یا در پاریس بود و اولین بار بود که بعد از ۱۴ سال دو مرتبه امام در این سرزمین‌ با ملت خود و با جهانیان حرف زد.

* نطق امام در روز دوازدهم بهمن منشور جمهوریت و اسلامیت ماست، آن نطق به عنوان پایه و اساس نظام ماست و ما تا زمانی که با کلام امام و منطقه امام در ۱۲ بهمن ۵۷ در تماس هستیم و در کنار آن هستیم و مجری آن هستیم همچنان پیروز خواهیم بود.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟