بزرگترین آمونیت در ایران


آیا در مورد آمونیت ها اطلاعاتی دارید ؟آمونیت ها نوعی موجودات نرم تن باستانی محسوب می شوند که میلیون ها سال است از انقراضشان می گذرد. این موجودات حلزون شکل و دریایی بوده و صدفی پیچ دار و مسطح داشته اند.حال می توانید بزرگترین آمونیت در ایران را در موزه تاریخ طبیعی همدان بازدید کنید […]

آیا در مورد آمونیت ها اطلاعاتی دارید ؟آمونیت ها نوعی موجودات نرم تن باستانی محسوب می شوند که میلیون ها سال است از انقراضشان می گذرد. این موجودات حلزون شکل و دریایی بوده و صدفی پیچ دار و مسطح داشته اند.حال می توانید بزرگترین آمونیت در ایران را در موزه تاریخ طبیعی همدان بازدید کنید . از آنجایی که موزه های تاریخ طبیعی، از جذاب ترین موزه ها هستند که با بازدید از آن ها با مجموعه ای متفاوت و متشکل از فسیل ها و بقایای حیوانی رو به رو خواهید شد، شاید باورتان نشود اما امکانش را دارید تا در اتفاقی غیر منتظره حتی اسکلت موجودات ماقبل تاریخ مانند دایناسورها را از نزدیک ببینید و اطلاعات جالب توجهی از آن ها به دست آورید.

خوشبختانه امروزه موزه های تاریخ طبیعی ایران منحصر به یک شهر نمی شوند و علاوه بر پایتخت، در شهرهایی چون مشهد، اصفهان، کرمان، همدان، شیراز و … می توانید به بازدید سنگواره ها و مجموعه هایی از موجودات خاص کره زمین بروید.

بزرگترین آمونیت در ایران

در پیش رو فسیل آمونیتی را می بینید که به گفته موزه تاریخ طبیعی همدان، بزرگ ترین فسیل کشف شده آمونیت در ایران است. خوب است بدانید که آمونیت ها نوعی موجودات نرم تن باستانی محسوب می شوند که میلیون ها سال است از انقراضشان می گذرد. این موجودات حلزون شکل و دریایی بوده و صدفی پیچ دار و مسطح داشته اند. جالب آن که قدمت حضور آمونیت ها بر روی کره زمین به ۴۰۰ میلیون سال پیش باز می گردد و همزمان با دایناسورها در حدود ۶۵ میلیون سال پیش منقرض شدند.

همان طور که گفته شد این آمونیت در موزه تاریخ طبیعی همدان نگهداری می شود و همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۰ می توانید به بازدیدش بروید.

نحوه دسترسی به موزه تاریخ طبیعی همدان

آدرس موزه: همدان، میدان مدرس، انتهای بلوار آزادگان (چرمسازی)، جنب دانشکده کشاورزی

بزرگترین آمونیت در ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی