15 واحد شوینده در استان زنجان وارد چرخه تولید شده‌ است


15 واحد شوینده در استان زنجان وارد چرخه تولید شده‌ است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی سه سال اخیر 15 واحد شوینده کوچک و بزرگ در این استان وارد چرخه تولید شده است.

ناصر فغفوری در اولین روز از ایام الله دهه فجر در مراسم افتتاح فاز دوم تولید محصولات بهداشتی پریمکس در زنجان با اشاره به اینکه توسعه واحدهای شوینده در استان جزء برنامه های استراتژیک توسعه صنعتی بود که عملیاتی شده است، افزود: با راه اندازی این واحدها، میزان تولید مواد شوینده استان از ۱۵۰ هزار تن به یک میلیون تن افزایش یافته است.

وی حجم سرمایه گذاری این واحدها را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآورشد: هم اکنون یکهزار نفر در واحدهای شوینده استان مشغول به کار هستند.

فغفوری اظهار داشت: طی سال های اخیر برای ۴۲ طرح توسعه نیز مجوز صادر شده که پیش بینی اشتغالزایی این واحدها یک‌هزار نفر است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ادامه داد: حجم سرمایه گذاری این طرح ها بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در خصوص جایگاه استان زنجان در زمینه شوینده ها در سطح کشور تصریح کرد: هم اکنون زنجان به عنوان چهارمین استان مطرح در سطح کشور در امر تولید مواد شوینده است.

فغفوری با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در این بخش عنوان کرد: پیش بینی می شود با توجه به افزایش ۶ برابری تولید مواد شوینده در استان طی سه سال اخیر، تا پایان سال ۱۴۰۱ میزان تولید استان به بیش از دو و نیم میلیون تن افزایش یابد.

پنج واحد صنعتی استان زنجان توسط رییس جمهوری افتتاح می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین با اشاره به طرح های آماده بهره برداری همزمان با ایام دهه فجر در استان زنجان گفت: پنج واحد صنعتی استان در این ایام توسط ریاست محترم جمهوری به صورت ویدوئو کنفرانس افتتاح می شود.

فغفوری اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحدها بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: با راه اندازی این واحدها در استان، زمینه اشتغال یکهزار و ۷۶۸ نفر فراهم می شود.

فغفوری، واحدهای البرز ناب آرش، نورد فولادکاران افق، سپهر پلاستیک، اطلس جین و جهان نمو را طرح های تولیدی آماده افتتاح توسط رییس جمهوری عنوان کرد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تصریح کرد: این واحدها در شهرستان های زنجان، ابهر، صایین قلعه و سلطانیه مستقر هستند.

وی یادآور شد: فعالیت این واحدها در زمینه شمش فولادی، انواع میلگرد، انواع ظروف پت و پلاستیکی، پارچه جین و کنسانتره آهن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !