آزمایشگاه مرجع کرمانشاه به مجهزترین آزمایشگاه بهداشتی کشور تبدیل شد


آزمایشگاه مرجع کرمانشاه به مجهزترین آزمایشگاه بهداشتی کشور تبدیل شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تبدیل آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های بهداشتی کشور با نصب تجهیزات جدید خبر داد و گفت: این تجهیزات اکنون به تدریج در حال تحویل، نصب و راه‌اندازی است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کووید ۱۹ در سال گذشته در جهان و ایران و نیاز به تشخیص سریع و دقیق این بیماری نیاز به انجام آزمایش تشخیص مولکولی (PCR)، در همین راستا ایجاد شبکه آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی در کشور با محوریت آزمایشگاه مرجع سلامت و انستیتو پاستور ایران و تمام دانشگاه‌های کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه مرجع منطقه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از اسفند ماه سال گذشته با کمترین امکانات کار خود را در این راستا آغاز کرد.

او گفت: در این مدت با حمایت‌های بی‌دریغ مسوولان دانشگاه به ویژه پروفسور مرادی رییس دانشگاه و با همت والای پرسنل فنی آزمایشگاه در راستای ارتقاء فضای فیزیکی و تکمیل نیروی انسانی و آموزش آنها و بروزرسانی و خریداری تجهیزات، در این آزمایشگاه اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفت.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه گفت: این آزمایشگاه در طول سال گذشته به یک آزمایشگاه کامل و جامع در زمینه تشخیص مولکولی آزمایشگاهی در سطح منطقه و کشور تبدیل شده در همین زمینه با حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت، تجهیزاتی پیشرفته و به روز به این آزمایشگاه اهدا شده است.

شکیبا این تجهیزات را شامل دستگاه ترمال سایکلر، دستگاه استخراج اتوماتیک و دستگاه آماده‌سازی محلول برای استخراج اعلام کرد و افزود: این تجهیزات اکنون و به تدریج در حال تحویل و نصب و راه اندازی است.
وی اضافه کرد: اکنون نیمی از این دستگاه‌ها نصب و راه اندازی و بقیه در حال تحویل و نصب است که پس از تحویل کامل این دستگاه‌ها، آزمایشگاه مرجع منطقه ای معاونت بهداشتی به یکی از مجهزترین آزمایشگاه های بهداشتی منطقه و کشور تبدیل می شود که توانایی انجام اکثر آزمایشات تشخیص مولکولی بیماری‌های تحت مراقبت (بومی و غیربومی) منطقه را خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان