تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا در حیات وحش البرز نداشته‌ایم


تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا در حیات وحش البرز نداشته‌ایم

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در خصوص مشاهده مواردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از شیوع این بیماری در حیات وحش استان نداشته‌ایم.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اخیراً گزارش مبنی بر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی البرز اعلام شد، گفت: خوشبختانه تاکنون این بیماری در حیات وحش استان شیوع پیدا نکرده و در این خصوص گزارشی نداشته‌ایم.

حکیمی افزود: طبق اعلام دامپزشکی، این بیماری به مرغداری‌های صنعتی استان هم سرایت نکرده و موردی از ابتلا در این بخش گزارش نشده است.

وی ادامه داد: محیط زیست تقریباً با اکثر نهادها و دستگاه‌ها بخش‌های مشترکی دارد؛ این حوزه مشترک با دامپزشکی در بخش بیماری‌های مشترک انسان و دام و طیور است که خوشبختانه همکاری خوبی تاکنون میان محیط زیست و دامپزشکی استان وجود داشته و دامپزشکی اقدامات خوبی در این بخش به خصوص در زمینه پیشگیری و واکسیناسیون داشته است.

این مسئول در ادامه به وضعیت کیفی هوای استان هم اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر شاخص کیفی هوای استان در حد پاک و سالم است اما طبق پیش‌بینی‌ها از امشب روند افزایش آلاینده‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور