سیاست‌های غلط برخی مسئولان به پای انقلاب نوشته نشود


سیاست‌های غلط برخی مسئولان به پای انقلاب نوشته نشود

امام‌ جمعه ابهر گفت: سیاست‌های غلط برخی از مسئولان را نباید پای انقلاب نوشت.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی صبح امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در دیدار با مسئولان ابهر که به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما در شرایطی به چهل و دو سالگی رسیده که شعارهای اصلی آن همچنان با نشاط و طراوت جریان دارد، عنوان کرد: استقلال ایران بی‌نظیر، آزادی ما بی‌نظیر، مردم‌سالاری ما بی‌مانند و عدالت‌خواهی، ظلم‌پذیری و حق‌طلبی مردم ما پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب همچنان در اوج است.

وی با بیان اینکه برخی انقلاب‌ها یا چندان تداوم نیافته و یا از هویت اولیه خویش فاصله گرفته و حتی گاه به ضد خود تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، با گذشت سال‌ها اکنون همان است که در ابتدا بود و باید باشد، سیر تکاملی انقلاب، افت و خیز و فراز و نشیب داشته اما نه متوقف و نه معکوس شده است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که دست‌های شیطانی فراوانی از درون و بیرون در میان بودند که می‌خواستند انقلاب اسلامی را از راه رفته بازگردانده و یا به قعر دره بیفکنند اما هرچه کوشیدند و از هر روزنه‌ای نفوذ کردند، ناکام ماندند، ادامه داد: مقام معظم رهبری پیامبرگونه و مبتنی بر تاییدات غیبی و الهی، انقلاب اسلامی را از خطر و انحطاط نجات داد و پابرجا و مستقر نگاه داشت. در اصل ولایت‌فقیه به مثابه هسته مرکزی انقلاب اسلامی، انقلاب را از گردنه‌های تاریخی دشوار و مهلک، رهانید.

رحیمی افزود: جامعه و به‌ویژه مسئولان هر کجا به حرف ولایت گوش کرده‌اند ما پیشرفت کرده‌ایم و هر کجا خلاف خواسته رهبری عمل کرده‌اند ما ضرر کرده و به قهقرا رفته‌ایم.

وی با پرداختن به این مطلب که انقلاب اسلامی، همچنان از بدنه اجتماعی برخوردار است و می‌تواند توده‌های مردم را در راستای اهداف خویش بسیج کند، متذکر شد: اینکه یک انقلاب در پایان دهه چهارم حیات خویش، همچنان قادر به بسیج اجتماعی باشد، نشان می‌دهد که میان انقلاب و مردم در طول دهه‌های سپری شده، فاصله نیفتاده و مردم نسبت به انقلاب، احساس بیگانگی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد و اعتراض مردم نسبت به برخی کارگزاران و سیاست‌های‌شان، واقعیتی روشن و غیرقابل انکار است اما این امر به معنی مخالفت آن‌ها با انقلاب نیست، یادآور شد: کارگزاران و سیاست‌های‌شان را نباید برابر با اصل انقلاب قلمداد کرد.

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: اگر انقلاب، عاجز و سست‌مایه بود باید در همان سال‌های آغازین حیات خویش به زانو درمی‌آمد و فرو می‌پاشید، در حالی که انقلاب، نه تنها درمانده و ناتوان و ضعیف نشده، بلکه در اثر پرکاری و مجاهدت نیروهای انقلابی، بسیار پراقتدار و هیبت آن افزوده شده و اینک بر اساس داشته‌ها و اندوخته‌های درونی و خودساخته‌اش، تمام‌قد و باشکوه، ایستاده و از خود دفاع می‌کند و به هیچ ذلت و حقارتی تن در نمی‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403