مسیرهای مناسب برای رفع مشکلات مردم فراهم شود


مسیرهای مناسب برای رفع مشکلات مردم فراهم شود

نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر به دلیل تغییر وضعیت اقتصادی کشور با واقعیت ها و مشکلات غیرقابل انکاری مواجه هستیم و باید مسیرهای قانونی مناسبی برای رفع مشکلات مردم فراهم شود و اگر مسیرهای قانونی بر مردم مسدود گردد راه های غیرقانونی چندین برابر افزایش می یابد.

"علی فیروزمند" در گفت و گو با خبرنگار افزود: کانون های وکلا که قریب به ۹۰ سال است که از شکل گیری آنها می گذرد همواره مکانی برای ارتباط مستقیم مردم و شنیدن مشکلات؛ دغدغه ها و حقوق قانونی آنها بوده، در نتیجه این کانون ها می تواند طرف مشورت مناسبی برای مدیریت کلان کشور قرار گیرند.

وی با بیان اینکه "گفتگو با همه اقشار جامعه می تواند مشکلات هر قشر را کاهش دهد"، تصریح کرد: اگر بین مدیریت کلان کشور و اقشار جامعه گفتگو و مذاکره وجود داشته باشد دیگر تریبون های مخالفت شکل نمی گیرد و اصولاً دلیلی برای ایجاد تریبون باقی نمی ماند.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر به دلیل تغییر وضعیت اقتصادی کشور با واقعیت ها و مشکلات غیرقابل انکاری مواجه هستیم و باید مسیرهای قانونی مناسبی برای رفع مشکلات مردم فراهم شود. باید بپذیریم که اگر مسیرهای قانونی بر مردم مسدود گردد راه های غیرقانونی چندین برابر افزایش می یابد .

وی افزود: این نوع عملکرد نه تنها آرامش مردم را سلب می کند بلکه دستگاه قضایی را درگیر و آمار پرونده های دادگستری را افزایش خواهد داد به عبارت دیگر تمامی تصمیمات

زنجیروار به هم متصل است.

فیروزمند گفت: به عنوان مثال در حال حاضر در بسیاری از کلان شهرهای کشور به دلیل به افزایش قیمت مسکن بعضی خانواده ها، محل سکونتشان را به حومه شهر یا روستا های نزدیک شهر منتقل کردند لذا بازنگری جدی در طرح های هادی روستاها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

این حقوقدان تاکید کرد: تصمیم یک مدیر معطوف به دوران مدیریتش نیست و همانطور که آثار یک رای و نظر یک قاضی تا نسل ها باقی می ماند آثار تصمیم مدیران نیز تا سال ها ماندگار است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه "تصمیمات مدیران دولتی بر تمامی اقشار جامعه تاثیرگذار است لذا باید هوشمندانه اتخاذ شود، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم باید جامعه را به صورت یک کل تجزیه ناپذیر ببینیم و نباید مصلحت یک قشر را بر قشر دیگر ترجیح دهیم و رفع موانع و حتی اشتغالزایی باید به گونه ای مدیریت شود که هیچکدام از اقشار جامعه آسیب نبیند و یک نتیجه پایدار و ثابت برای همه اقشار داشته باشد که اشتغالزایی فارغ التحصیلان حقوق نیز از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: ارائه طرح هایی چون جذب بدون آزمون و بدون سقف پذیرش فارغ التحصیلان باعث لطمه به شغل وکالت و ناامیدی افرادی خواهد شد که برای ورود به حرفه وکالت تلاش بسیار کرده اند.

فیروزمند اظهار کرد: موضوع فارغ التحصیلان حقوق باید به گونه ای مدیریت شود که در کنار وکلا و به نحو قانونی به عنوان دستیار وکیل در دفاتر وکلا یا موسسات حقوقی مجاز کار کنند. البته باید شرایط تاسیس موسسات حقوقی برای وکلا به گونه ای تدوین شود که وکلا را ترغیب به کار جمعی نماید در کنار همه این موارد باید سیاست الزامی نمودن وکالت را نیز با نظارت نهاد وکالت به مرور مد نظر قرار دهیم و با توجه به اینکه نفس عملکرد موسسات حقوقی وکالت است لذا قطعاً همخوانی داشته باشد .

نایب رییس کانون وکلای دادگستری کرمان گفت: هیچ اشکالی ندارد طرح هایی را که با فرهنگ و اعتقادات ما سازگاری دارد از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم یا الگوی کشور خود را پیاده کنیم اما باید نظارت دقیق باشد.

وی عنوان کرد: اگر خصوصی سازی را یک اصل مترقی می دانیم باید نظارت کامل بر عملکرد مدیران را نیز مدنظر قرار دهیم که اگر جز این باشد نتیجه ای جز بدبینی بین اقشار جامعه نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری انتخابات دوره ششم کانون وکلای دادگستری استان کرمان خبر داد و برای هیئت مدیره جدید آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا