فجر با انیمیشن «خاطرات زیرزمینی»


فجر با انیمیشن «خاطرات زیرزمینی»

مجموعه پویانمایی « خاطرات زیرزمینی» از تولیدات مرکز صبا در ایام الله دهه فجر رویدادها و وقایع قبل و حین انقلاب اسلامی را هر روز در شبکه امید روایت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، سری دوم انیمیشن « خاطرات زیرزمینی» به تهیه کنندگی و کارگردانی حجت عیدی در 13 قسمت برای مخاطب نوجوان تولید شده است.
عیدی درباره موضوع و علت ساخت این انیمیشن گفت: نسل جوان، نوجوان و کودک ما بواسطه وجود فاصله زمانی با دوره انقلاب، بسیاری از رویدادها، تاریخ و رخدادهای انقلاب را نشینده و نمی شناسند. لذا ضروری بود که این نسل را با داستان های انقلاب اسلامی آن هم با زبان انیمیشن آشنا کنیم.


این کارگردان افزود: قهرمان داستان مجموعه « خاطرات زیرزمینی» یک نوجوان شهرستانی به نام روزبه است. روزبه به تهران سفر می کند و درخانه قدیمی پدر بزرگ خویش ساکن می شود. پدر بزرگ او یکی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای زمان دفاع مقدس بود که در همان سالهای جنگ شهید شد.


روزبه در زیرزمین خانه پدربزرگ شهیدش، با یک اتاق مخفی مواجه می شود که در آن اعلامیه ها و نوارهای قدیمی انقلابی وجود دارد. او با گوش کردن نوارها در خیال خود به همراه پدر بزرگش وارد رویدادها و وقایع انقلاب مانند سیزده آبان، 17 شهریور و غیره... می شود.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان