آمار فوتی کرونا در استان اردبیل صفر شد


آمار فوتی کرونا در استان اردبیل صفر شد

اردبیل - ایرنا - آمار فوتی کرونا در استان اردبیل در ادامه وضعیت پایدار شیوع کووید.19 برای چهارمین بار طی یک ماه گذشته صفر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان طی ۱۱ ماه گذشته را یک هزار و ۳۵۵ نفر اعلام کرد.

دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: شیوع کرونا در این استان در وضعیت پایدار قرار دارد که در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

وی نسبت به ضرورت حفظ و بهبود وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل هشدار داد و افزود: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وی با اشاره به افزایش آرام مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر بیان کرد: آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در چند روز اخیر افزایش یافته و از ۱۵۷ نفر به ۱۹۳ مورد در شبانه‌روز گذشته رسیده است.

وی اضافه کرد: افزایش آمار بستری همزمان افراد مبتلا به کووید.۱۹ در روزهای اخیر همزمان با کاهش رعایت عمومی و عادی‌انگاری این بیماری مهلک از سوی مردم، نگرانی در مورد شیوع موج چهارم این بیماری را افزایش داده است.

دکتر حبیب‌زاده همچنین با اشاره به بستری شدن ۲۹ فرد مبتلای به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان در شبانه‌روز گذشته گفت: تعداد بستری‌های کرونا در این استان در حال افزایش است و هم‌اکنون ۵۹ نفر از آنها نیز در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۱۰ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و ۲ شهرستان خلخال و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه ‌داد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به ترخیص ۳۱ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، هشت هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی یک ماه گذشته چهار بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول