استاندار: هشت هزار و 600 متر مربع به فضاهای فرهنگی ایلام اضافه شد


استاندار: هشت هزار و 600 متر مربع به فضاهای فرهنگی ایلام اضافه شد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: هشت هزار و 600 متر مربع در دولت تدبیر و امید به فضاهای فرهنگی و هنری این استان اضافه شده که این مهم بیانگر نگاه عمیق دولت تدبیر و امید به حوزه فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در چهارمین نشست انجمن کتابخانه های استان ایلام با تاکید بر پیشینه فرهنگی قوی و برجسته استان اظهار داشت: فرهنگ مقوله ای بسیار مهم و زیربنای توسعه پایدار است، تحقیقات جامع انجام شده نشان می دهد اگر درست به این مقوله نگاه شود، اکثر مسائل در حوزه های مختلف به درستی پیش می روند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای شود، افزود: اقتصاد و فرهنگ دو موضوع درهم تنیده است و به هیچ عنوان نمی‌توان این دو را از هم جدا کرد.

استاندار ایلام با تاکید بر اقتصادی کردن حوزه فرهنگ و هنر در استان، یادآور شد: این حوزه ظرفیت خوبی دارد و اقتصادی کردن آن باعث شکوفایی، گسترش و تقویت بیشتر فرهنگ و هنر می‌شود و این امر برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر علاوه بر برکات معنوی، فواید مادی نیز در پی دارد.

سلیمانی دشتکی با انتقاد از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های فرهنگی استان تاکید کرد: پیشرفت این طرح ها چندان مناسب نیست و روند تکمیل این طرح ها باید شتاب بیشتری بگیرد، به عنوان مثال پروژه برج هنر اسلامی تاکنون خوب پیش نرفته است امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه کتابخوانی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، اضافه کرد: اهدای کتاب از سوی دستگاه های اجرایی به کتابخانه ها برای اعتلای این فرهنگ اثرگذار است که در این خصوص امروز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲ هزار جلد کتاب اهدایی را به کتابخانه های عمومی استان متقبل شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه باید بحث کتاب و کتابخوانی به روز رسانی شود، گفت: بدون تردید توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، همراهی تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی همچنین مشارکت آحاد افراد جامعه را می‌طلبد.

سلیمانی دشتکی افزود: بی شک ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان یکی از بارزترین جلوه‌های فرهنگی، ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه امروزی است و در استانی مثل ایلام با پیشینه فرهنگی غنی، این اصل از اهمیتی دوچندان برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب