بیش از 1.5 میلیون تن محصول کشاورزی به شکل توافقی در قزوین خریداری شد


بیش از 1.5 میلیون تن محصول کشاورزی به شکل توافقی در قزوین خریداری شد

قزوین - ایرنا - مدیر تعاون روستایی قزوین گفت: این دستگاه در دولت یازدهم و دوازدهم در راستای حفظ امنیت غذایی و حمایت از کشاورزان، یک میلیون و 528 هزار تن محصولات کشاورزی را به شکل توافقی خریداری کرده است.

به گزارش ایرنا، شهرام رحمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان خرید توافقی محصولات کشاورزی، ۲۴۵ هزار تن مربوط به سال جاری بوده است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه خریدهای انجام شده شامل محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی بوده است،اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۲۸۶ هزار تن گندم از سوی شبکه تعاون روستایی استان از کشاورزان خریداری شده است.

این مسوول گفت: در این مدت همچنین هفت هزار و ۹۳۲ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتغال خریداری، ذخیره سازی و توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی قزوین با اشاره به ضرورت حمایت از فعالیت های کشاورزی و تولیدی در سطح روستاها و حذف واسطه و عرضه مستقیم تولیدات روستایی در بازار محصولات، اظهار داشت: شبکه تعاون روستایی یکی از بهترین زیرساخت های مردمی در راستای تقویت تولید و تعاون در روستاها به شمار می رود.

وی افزود: تعاون روستایی در کنار حمایت از تولید و کشاورزی، با خریداری تضیمنی و توافقی محصولات کشاورزی، ذخیره سازی و توزیع نقش مهمی نیز در حفظ امنیت غذایی جامعه ایفا می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت