تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزانفود همدان 96 درصد پیشرفت دارد


تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزانفود همدان 96 درصد پیشرفت دارد

همدان- ایرنا- معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت 96 درصدی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزانفود همدان تا پایان سال جاری خبر داد.

فرهاد بختیاری فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر هشت دهم درصد از جمعیت روستایی همدان زیر پوشش شبکه های جمع آوری فاضلاب قرار دارد که این رقم در میانگین کشوری معادل نیم درصد جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۷ پروژه ایجاد تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای ارزانفود کلید خورد،خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح هزینه شده است و با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر وارد مدار بهره برداری می شود.

بختیاری فر تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح، ۲ هزار و ۴۰۶ تن از جمعیت روستای ارزانفود، زیر پوشش تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه برای همه روستاهای بالادست سداکباتان تصفیه خانه ساخته می‌شود، عنوان کرد: تصفیه خانه روستای ابرو پیشرفتی ۴۲ درصدی دارد و در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفتی ۶۰ درصدی طرح احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای یلفان و بهره برداری از آن در سال پیش رو خبر داد و افزود: مطالعات توجیهی ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در سه روستای ورکانه، شمس آباد و تکمه داش نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مطالعات ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در روستاهای مهدی آباد و یکن آباد در دست انجام است که با اجرای این طرح ها در مجموع پنج هزار و ۱۲۷ نفر از جمعیت روستایی استان از خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد.

بختیاری فر اظهار داشت: به تازگی قرارداد مطالعاتی ساخت تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر مهاجران منعقد شده و در شهر درگزین نیز مطالعات توجیهی با پیشرفت ۴۵ درصد در حال انجام است.

۹۵ درصد از جمعیت شهر همدان و ۷۵ درصد از جمعیت استان همدان از شبکه فاضلاب بهره مند هستند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۱ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...