تجربه سواری با ساندرو داچیا ٢٠٢١ ؛ متفاوت و جذاب


تجربه سواری با ساندرو داچیا ٢٠٢١ ؛ متفاوت و جذاب

گجت نیوز به بهانه رونمایی از نسل جدید ساندرو داچیا 2021 – Sandero Dacia 2021 ، در این مقاله به بررسی تجربه سواری با این خودرو هاچ بک خواهیم پرداخت. تمام کمپانی‌های خودروسازی دریک مدت زمان مشخصی ماشین‌های خود را از نسلی به نسل دیگر ارتقاع می‌دهند اما این‌کار در مورد ساندرو داچیا ٢٠٢١ درست به نظر... نوشته تجربه سواری با ساندرو داچیا ٢٠٢١ ؛ متفاوت...

به بهانه رونمایی از نسل جدید ساندرو داچیا ۲۰۲۱ – Sandero Dacia 2021 ، در این مقاله به بررسی تجربه سواری با این خودرو هاچ بک خواهیم پرداخت.

تمام کمپانی‌های خودروسازی دریک مدت زمان مشخصی ماشین‌های خود را از نسلی به نسل دیگر ارتقاع می‌دهند اما این‌کار در مورد ساندرو داچیا ٢٠٢١ درست به نظر نمی‌رسد. ساندرو به دلیل تولید ماشین‌های ارزان قیمت معروفیت خوبی به دست آورده و مشتریان توقع زیادی از داچیا ندارند، بنابراین نسل جدید اتومبیل داچیا ساندرو با تجهیزات و طراحی جدید مورد قبول مشتریان خواهد بود. البته تغییرات زیادی در نسل جدید ساندرو اتفاق افتاده‌ است.

ساندرو داچیا ۲۰۲۱ – Sandero Dacia 2021

استفاده از پلتفرم Cmf – B در ساندرو داچیا ٢٠٢١ توجه کارشناسان را به خود جلب کرده‌‌است. این پلتفورم متعلق به کمپانی‌های اتومبیل‌سازی میتسوبیشی، رنو و نیسان است و در نسل پنجم رنو کلیو نیز از این پلتفورم استفاده شده‌است. تغییرات جدید در ساندرو داچیا ٢٠٢١ سطح این ماشین را بالا برده‌است. پلتفرم Cmf – B از پلتفورم‌های قبلی ساندرو وزن کم‌تر و قدرت بیشتری دارد. این خودرو با چراغ جلوی LED و ۶ کیسه هوا و تمام تریم‌ها در دسترس قرار گرفته‌ است. البته به گفته‌‌ی سازنده‌ی داچیا آن‌ها به دنبال کسب ۵ ستاره ایمنی نبوده‌اند

نکته مهم این است که بیشتر تمرکز مانند قبل بر روی قیمت و ارزش مناسب بوده‌است. ساندرو داچیا ٢٠٢١ از نظر ابعاد فرق زیادی با مدل‌های قبلی ندارد و بیشتر به ایجاد فاصله مناسب روی چرخ‌های روبرویی و قوس‌های چرخ بزرگ‌تر اهمیت داده شده‌است. فضای بار به ٣٢٨ لیتر افزایش یافته و سرنشینان صندلی عقب هم ۴٢ میلی متر جای پا دارند. ساندرو داچیا دارای ۴ پیشرانه است. مدل پایه از نوع Sce 65 بوده و به ٣ سیلندر طبیعی ۶۴ اسبی همراه با یک گیربکس دستی ۵ سرعته مجهز است. مدل Tce 90 دارای گیربکس دستی ۶ سرعته یا CVT بوده و از نوع ٣ سیلندر ١ لیتری توربوی ٨٩ اسبی است این مدل می‌تواند بهترین انتخاب از این خانواده باشد. نسخه‌ی دوگانه سوز ١٠٠ Tce که از بنزین و گاز مایع استفاده می‌کند نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد

۳ تریم پایه، اسنشیال و کامفورت

مدل‌های جدید ساندرو سه تریم دارد و بسیار ساده طراحی شده‌ است. رنگ متالیک و لاستیک زاپاس تنها آپشن‌های این خودرو هستند. ارزان‌ترین خودروی بازار بریتانیا یعنی مدل Access با قیمت ٧٩٩۵ پوندی همچنان مورد توجه قرار دارد؛ ولی این خودرو فقط یک درصد از فروش نسل پیشین ساندرو را تشکیل داده‌ است.

تجربه سواری با ساندرو داچیا ٢٠٢١ ؛ متفاوت و جذاب

تجربه سواری با ساندرو داچیا ٢٠٢١ ؛ متفاوت و جذاب

در نسخه پایه ساندرو داچیا ۲۰۲۱ رادیو و کولر تعبیه نشده است؛ ولی آپشن‌هایی مانند چراغ‌ جلوهای LED, نگهداری گوشی در داشبورد و فرمان تنظیم شونده در این خودرو دیده می‌شود. این مدل تنها با پیشرانه Sce ارائه شده‌ است.

ترین اسنشیال از تجهیزات نسبتا خوبی مانند کروز کنترل، قفل مرکزی، USB، بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع، سیستم‌های جلو و عقب همرنگ بدنه استفاده می‌کند. خودروی داچیا داری مدیا است این سیستم به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را روی داشبورد قرار بدهید و شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ی داچیا به ناوبری گوگل متصل شوید. شروع قیمت این مدل از ٨٩٩۵ پوند است.

تریم کامفورت که در تست هم حضور داشت با قیمت ١١۴٩۵ پوندی عرضه می‌شود. از آپشن‌های این خودرو می‌توان به برف پاک کن‌های خودکار، مه شکن‌های جلو، حسگرهای عقب با دوربین دنده عقب، ورود بدون کلید و آینه بغل‌های برقی اشاره کرد. این خودرو دارای نمایشگر ٨ اینچی، ۶ بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو است.

نسخه‌ی اصلی و تمام فول کامفورت که ۶ هزار پوند ارزان تر از نسخه‌ پایه فورد فیستا پنج درب است، نسبت به قیمتش دارای آپشن‌های زیادی است. خودروی کامفورت بر اساس پلتفورم نسل جدید کلیو به وجود آمده و خودروی کامفورت تفاوت خیلی زیادی با کلیو ندارند؛ اما کامفورت کیفیت سواری کلیو را ندارد. پیشرانه نسخه کامفورت Tce 90 نام دارد. این پیشرانه قدرت خوبی برای شتاب‌گیری در دورهای پایین دارد. گرچه قدرت پیشرانه ٩٩ اسبی کلیو از آن بیش‌تر است. فرمان خودرو وزن کمی‌ دارد؛ اما از دقت مناسبی برخوردار است. گیربکس۶ سرعته هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد.

معماری مشترک ساندرو داچیا ۲۰۲۱ با کلیو

معماری ساندرو با کلیو اشتراک دارد‌؛ ولی دقت ساندرو بیشتر روی پایداری بود و به چابکی خیلی دقت نشده‌ است. در مسیر‌های پر پیچ و خم بدنه‌ی ساندرو تکان می‌خورد و کم فرمانی ساندرو خودش را نشان می‌دهد. کلیو و ساندرو یک تفاوت عمده باهم دارند و آن مربوط به امنیت و آرامش کابین است. اگرچه داچیا مدعی است که از نسل قبلی ساندرو خیلی بهتر است. در عین حال کابین کلیو و فیستا خیلی بهتر از داچیا است. در سرعت ١١٠ کیلومتر صدای توربوی پیشرانه، جاده و باد به صورت واضح شنیده می‌شود این موضوع مصداق بارز قیمت پایین ساندرو است. مدل قدیمی ساندرو از کابین خوبی برخوردار نبود؛ اما نسل جدید ساندرو از متریال نرم در کابین خود استفاده کرده و باعث بهبود آن شده‌است.

تجربه سواری با ساندرو داچیا ٢٠٢١ ؛ متفاوت و جذاب

تجربه سواری با ساندرو داچیا ٢٠٢١ ؛ متفاوت و جذاب

با وجود اینکه رودری‌ها از پلاستیک سخت ساخته شده‌ است؛ اما طراحی استراحتگاه دست در ساندرو داچیا ۲۰۲۱ به خوبی انجام شده‌ است و بخش پارچه‌ای با کیفیتی در میانه‌ی داشبورد قرار دارد. نمایشگری که بین پشت آپمپرها تعبیه شده طراحی ساده‌ای دارد و سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو دارای فریم بزرگی است؛ اما نمایشگر آن از کیفیت خوبی برخوردار است. استفاده از نمایشگر ساندرو راحت است زیرا در ارتفاع بالا نصب شده؛ ولی اینکه گوشی فقط به USB بالایی نصب می‌شود خجالت آور است زیرا گوشی را به ناچار باید جایی بگذاریم که موجب کم شدن دید راننده می‌شود.

تجربه سواری با ساندرو داچیا ٢٠٢١ ؛ متفاوت و جذاب

تجربه سواری با ساندرو داچیا ٢٠٢١ ؛ متفاوت و جذاب

ساندرو به دلیل شناخت خوبی که از بازار دارد نسل به نسل پیشرفته تر می‌شود، سواری نسل جدید ساندرو از تمام مدل‌های قبلی بهتر است و تکنولوژی‌های به کار رفته در این خودرو همانند خودوروهای گران قیمت است؛ ولی با این وجود این خودرو از ارزان قیمت‌ترین خودروها در بازار محسوب می‌شود.افرادی که اهمیت زیادی به رتبه‌بندی ایمنی یورو انکاپ می‌دهند قطعا از مشتریان ساندرو نخواهند بود ولی افراد دیگر می‌توانند ساندرو را جایگزین خودروهای گران‌قیمت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران