افزایش مبتلایان بیماران کرونایی در تهران


افزایش مبتلایان بیماران کرونایی در تهران

زالی درباره تعداد نفراتی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شیب ملایم افزایش آمار‌ها توضیحاتی داد.

افزایش مبتلایان بیماران کرونایی در تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در پایان جلسه طرح شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در ۴۸ ساعت اخیر آمار استان و شهرستان تغییراتی را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد که این موضوع باعث نگرانی خواهد بود. در مجموع با توجه به اینکه آمار دی ماه ما نسبت به آبان ماه کاهش محسوسی را نشان می‌دهد و در آذر ماه و دی ماه کلیه آمار‌های ما در مراجعین سرپایی، مرگ و میر، بستری و ... کاهش داشت.

وی ادامه داد:اما در ابتدای هفته جاری تا الان یک فرآیند رو به رشد به شیب نسبتا ملایم مواجه هستیم. در تهران در ۲۴ ساعت گذشته باز نسبت به چند روز گذشته آمار بستری افراد در کل استان از ۲ هزار نفر فراتر رفت و الان در تهران حدود ۲ هزارو ۱۰۰ نفر بستری هستند.

وی افزود:در زمینه بیماران جدیدی که در ۲۴ ساعت اخیر بستری شدند این عدد هم که تا مدت‌ها زیر عدد ۲۰۰ بود به عدد ۳۴۲ نفر رسیده که باز هم سهم کسانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند حدود ۱۱۰ نفر است در صورتی که در روز‌های گذشته این عدد زیر ۱۰۰ نفر بود.

زالی بیان کرد:میزان ترخیص ما در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۹۰ نفر بوده که باز هم کمتر از میزان بستری‌های ما است. اولین شاخص بروز تغییرات در آمار تهران معمولا در مجموعه مراجعین سرپایی تجلی پیدا می‌کند. تا مدت‌ها مراجعین سرپایی ما در بخش بهداشت و درمان بین عدد ۲ هزار تا ۳ هزار در نوسان بود، اما این عدد متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته به ۶ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید

افزایش ابتلا به کرونا در سنین ۵ تا ۱۷ سال/امکان جهش ویروس کرونا در کشور

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟