موافقت آلمان با خرید واکسن کرونای روسی و چینی


موافقت آلمان با خرید واکسن کرونای روسی و چینی

وزارت بهداشت آلمان از موافقت با خرید و استفاده از واکسن کرونای اسپوتنیک روسیه و سینوفارم چین خبر داد.

سرویس جهان مشرق - خبرگزاری دولتی دویچه وله آلمان با اعلام این خبر نوشت: وزیر بهداشت آلمان می‌گوید از هر واکسنی که مؤثر بودن آن مطابق قوانین اتحادیه اروپا تائید شود می‌توان برای جبران کمبود واکسن در اروپا استفاده کرد. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان قرار است روز دوشنبه اجلاسی را برای حل مشکل کمبود واکسن کرونا برگزار کند.

ینس اشپان، سیاستمدار حزب دموکرات آلمان می‌گوید مخالفتی با استفاده از واکسن‌های روسی و چینی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ندارد. روزنامه فرانکفورتر آلگماینه دیروز از قول وزیر بهداشت آلمان نوشت:

«اگر واکسنی به عنوان مؤثر و ایمن ارزیابی شود، بدون توجه به اینکه در چه کشوری تولید شده باشد، می‌تواند به مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا کمک کند».

او تأکید کرده که تعیین‌کننده در این زمینه صدور قاعده‌مند مجوز برای هر واکسن مطابق با قوانین اتحادیه اروپاست. اداره داروی اروپا تنها نهاد تصمیم‌گیرنده صدور مجوز برای دارو و واکسن در کشورهای اروپایی است.

موافقت آلمان با خرید واکسن کرونای روسی و چینی

اعلام آمادگی روسیه برای فروش ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا با اروپا

روسیه روز جمعه اعلام آمادگی کرد ۱۰۰ میلیون دوز واکسن "اسپوتنیک وی" را در اختیار کشورهای اروپایی بگذارد که با آنها می‌توان ۵۰ میلیون نفر را واکسینه کرد. واکسن اسپوتنیک حدود شش ماه پیش مجوز ملی استفاده در روسیه را در حالی دریافت کرد. بر اساس این گزارش تقاضای دریافت مجوز برای واکسن اسپوتنیک را به اداره دارویی اروپا تحویل داده است.

اشپان همچنین ابراز امیدواری کرد که در طی سال همه گیری کنترل شود و "دومین سالگرد ویروس به این شکل" وجود نداشته باشد.

موافقت آلمان با خرید واکسن کرونای روسی و چینی

کمبود واکسن در اتحادیه اروپا

سخنان ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان در مورد واکسن‌های چینی و روسی چند روز پس از آنکه اذعان کرد آلمان با کمبود واکسن روبرو است که حداقل می‌تواند تا آوریل ادامه یابد، روی داد.

اشپان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد که دولت آلمان برای فراهم کردن واکسن کافی برای ماه‌های آینده تلاش خواهد کرد. وی در توئیتی نوشت: «ما به دلیل کمبود واکسن حداقل 10 هفته سخت پیش روخواهیم داشت».

خرید واکسن‌های چینی و روسی توسط مجارستان

دویچه وله در پایان نوشت: پیش از این سازمان غذا و داروی مجارستان واکسن ویروس کرونا را که توسط سینوفارم چین ساخته شده است، قبلاً تأیید کرده است. همچنین مجارستان در اوایل ژانویه سال جاری میلادی نیز با صدور مجوز موقت برای واکسن اسپوتنیک روسیه، اتحاد اتحادیه اروپا را شکست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیک و بد