اسامی آثار دانش‌آموزی راه یافته به جشنواره فیلم رشد اعلام شد


اسامی آثار دانش‌آموزی راه یافته به جشنواره فیلم رشد اعلام شد

تهران-ایرنا- اسامی 31 فیلم دانش‌آموزی راه یافته به بخش مسابقه پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد اعلام شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، امسال همزمان با پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، هجدهمین دوره دانش‌آموزان فیلم‌ساز دوره دوم متوسطه نیز برگزار می‌شود.

بنابر آمار اعلامی از دبیرخانه فیلم رشد، ۲۴۵ فیلم کوتاه دانش‌آموزی در قالب‌های مستند، داستانی، پویانمایی و نماهنگ در دبیرخانه پنجاهمین دوره جشنواره فیلم رشد دریافت شده که بر اساس آرای داوران بخش هیأت انتخاب آثار دانش‌آموزی، در نهایت ۳۱ فیلم برای رقابت در بخش مسابقه انتخاب شده‌ است.

روح‌الله مالمیر، یدالله کریمی، جواد طوسی و حمیدرضا کاظمی‌پور، اعضای هیأت انتخاب این دوره از فیلم‌های دانش‌آموزی بوده‌اند که مسئولیت داوری و بررسی آثار را بر عهده داشته‌اند.

بر اساس اسامی اعلام شده، استان‌های اصفهان، خوزستان، زنجان و شهر تهران استان‌هایی هستند که بیشترین اثر راه‌یافته به بخش مسابقه را در این دوره از جشنواره به خود اختصاص داده‌اند. فیلم‌های دانش‌آموزی راه یافته به بخش مسابقه هم‌اکنون در حال داوری هستند و رتبه‌های اول تا سوم این بخش به زودی مشخص خواهند شد.

به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی رشد قدیمی ترین جشنواره فیلم در ایران و جشنواره‌ای تخصصی است که با مدیریت وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و اهتمام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هر سال با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های برتر آموزشی و تربیتی، برگزار می شود.

جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی رشد نخستین بار در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی (۱۹۶۳ میلادی) توسط اداره فعالیت های سمعی و بصری وزارت آموزش و پرورش، در تهران برگزار شد. نام رسمی این جشنواره در ابتدا «فستیوال بین المللی فیلمهای آموزنده» بود، اما پس از پنج دوره برگزاری، واژه «جشنواره» برای نخستین بار در زبان فارسی برای نامیدن این رویداد به کار گرفته شد و بدین ترتیب نام جشنواره در دوره ششم، در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی (۱۹۶۹ میلادی)، به «جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی» تغییر نام یافت.

پانزدهمین دوره برگزاری جشنواره و نخستین دوره برگزاری آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پس از چند سال وقفه، تحت نام «جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی و تربیتی»، با شرکت بیست و یک کشور، در سال ۱۳۶۴ هجری شمسی (۱۹۸۵ میلادی) همزمان با هفته معلم، از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه، در تهران و در محل موزه هنرهای معاصر برگزار شد. از دوره بیستم نام جشنواره به نام کنونی آن یعنی «جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد» تغییر کرد.

از دوره بیست و سوم در سال ۱۳۷۲ هجری شمسی (۱۹۹۳ میلادی)، جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی رشد علاوه بر تهران، هم زمان در مرکز استان هرمزگان، شهر بندر عباس نیز برگزار شد. از آن پس، تا دوره سی و یکم، جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی رشد هر سال به صورت همزمان در تهران و استان های دیگر کشور برگزار شد.

از دوره سی و یکم در سال ۱۳۸۰ هجری شمسی (۲۰۰۱ میلادی) تا کنون، جشنواره های استانی فیلم رشد به صورت ادواری و غیر همزمان در استان های مختلف کشور برگزار شده است. از دوره سی و سوم تا دوره سی و پنجم، در فاصله سال های ۱۳۸۳-۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵- ۱۳۸۴ (۲۰۰۶ – ۲۰۰۴ میلادی)، استان های کرمان، یزد و خراسان رضوی، به ترتیب میزبان اصلی جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی رشد بودند ، اما از دوره سی و ششم، در فاصله بهمن ۱۳۸۵ تا اردیبهشت ۱۳۸۶ (فوریه تا می ۲۰۰۷)، تا کنون جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی رشد به قرار سابق، هر ساله در تهران و به صورت ادواری در استان های دیگر برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !