محدودیت تردد شبانه در مناطق زرد خراسان جنوبی ادامه دارد


محدودیت تردد شبانه در مناطق زرد خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر لزوم پرهیز از عادی‌انگاری کرونا تاکید کرد و گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت 22 تا 4 صبح در مناطق زرد (متوسط خطر) همچنان ادامه دارد.

حمید ملانوری روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: حضور کارکنان ادارات نیز تا پایان هفته به روال گذشته خواهد بود اما برای ادامه کار، هفته آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی آفت بزرگ و سم مهلک مدیریت کرونا را عادی‌انگاری دانست و گفت: اگر فکر کنیم رنگ شهرهای استان تغییر کرده و شرایط بهتر شده است، باید منتظر خیز مجدد بیماری و شیوع گسترده آن باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نقطه ضعف ما جایی است که خیال مان از این بیماری ناشناخته راحت شود، همین عامل باعث گسترش دوباره و افزایش آمار فوتی‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به جامعه گفت: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک به عنوان بهترین وسیله جلوگیری از ابتلا به بیماری و خودداری از مسافرت به طور جدی، مهمترین راهکارها برای مهار بیماری است.

ملانوری ادامه داد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باعث گرفتار شدن ما در پیک‌های بعدی بیماری، افزایش ابتلاها و در نتیجه اعمال دوباره محدویت‌ها و ضرر و زیان به مشاغل و اصناف خواهد شد.

وی گفت: طبق آمار و اطلاعات ارائه شده هنوز عامل اصلی ابتلا به کرونا، حضور در تجمعات است که در رأس همه، دورهمی‌های خانوادگی، آرامستان‌ها، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت، نانوایی‌ها و دفاتر پلیس+ ۱۰ قرار دارند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت به این تجربه رسیده‌ایم که هر کجا کنترل‌هایی صورت گرفت و در فعالیت اصناف، ترددها، حضور در مکان‌های شلوغ، محدودیت‌هایی اعمال شد، نتایج مطلوبی حاصل شد.

وی با تاکید بر مناسبت‌های پیش رو افزود: ایام قبل عید نوروز و خریدهای شب عید، تعطیلات پایان بهمن و عید نوروز، ماه مبارک رمضان، انتخابات و ایام تبلیغات، مناسبت‌هایی هستند که باعث شکل‌گیری تجمعات می‌شوند لذا باید به گونه‌ای مدیریت شوند که خسارتی تحمیلی نشود.

ملانوری گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، امسال و به جهت شرایط کرونایی، امکاناتی که هر سال برای مسافران نوروزی تامین شده، در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: مهمانسراهای ادارات، مدارس، کمپ‌های اسکان مسافر، مکان‌های نصب چادر در پارک ها و سایر اماکن هیچ کدام برای پذیرایی از مسافران آماده نمی‌شوند و انتظار هم این است که مردم، مسافرت‌ها را لغو کنند تا زنجیره بیماری قطع شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در کشور برای کنترل بیماری گفت: علیرغم پیش بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان‌های جهانی درخصوص افزایش مرگ و میرها، ایران تنها کشوری بود که توانست به خوبی شرایط را کنترل کند و آمار ابتلا و فوتی‌ها را کاهش دهد.

وی لطف خدا را عامل مؤثر در این توفیق برشمرد و گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی، کنترل ترددهای شبانه و بین شهری، تلاش‌های ایثارگرانه و بی‌وقفه کادر درمان و عملکرد دولت در تامین امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله اقداماتی بود که‌ به مهار بیماری کمک کرد.

ملانوری اظهار داشت: اقدامات دولت سبب شد ما در استان خراسان جنوبی، نگران تامین اکسیژن به عنوان مهمترین نیاز در درمان بیماران نباشیم و در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده به سمتی برویم که بتوانیم برای صادرات مازاد تولید خود، برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: همه باید بدانند که کشور جمهوری اسلامی ایران، بهترین مدیریت‌ها را برای کنترل بیماری در سطح جهانی داشته و همین جدیت در تهیه و تولید واکسن نیز وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دولت برای تامین واکسن مورد قبول، مطمئن و ایمن تلاش می‌کند و امیدواریم تا پایان سال، واکسیناسیون برای اقشار در معرض خطر صورت گیرد.

وی به شرایط استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی بود که آمار ابتلای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفری و فوتی‌های روزانه ۲۰ نفر را تجربه کرد اما با مدیریت خوبی که صورت گرفت، این آمار با کاهش چشمگیری مواجه شد.

ملانوری افزود: از رنج‌آورترین موضوعات طی یک سال گذشته، از دست دادن کارکنان حوزه بهداشت و درمان بود که برای حفظ سلامتی مردم از جان خود گذشتند.

تقدیر نهاد ریاست ‌جمهوری از تلاش‌های استان و همراهی مردم در مدیریت کرونا از مواردی بود که در این نشست عنوان شد.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی از روز شنبه ۱۱ بهمن، هفت شهرستان این استان در وضعیت آبی (کم خطر) و چهار شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

در حال حاضر شهرستان‌های خوسف، بشرویه، درمیان، سربیشه، نهبندان، سرایان و فردوس آبی رنگ هستند و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، طبس و زیرکوه در وضعیت زرد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل