حضور داوطلبانه قضات در زندان‌ها برای رسیدگی به امور زندانیان


حضور داوطلبانه قضات در زندان‌ها برای رسیدگی به امور زندانیان

در پی درخواست رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و موافقت رئیس قوه قضاییه، همزمان با دهه مبارک فجر، قضات...

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ در پی درخواست محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و موافقت رئیس قوه قضاییه، همزمان با دهه مبارک فجر، قضات دادگستری‌های سراسر کشور با حضور در زندان ها، به پرونده‌های زندانیان رسیدگی می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: در راستای تحول در زندان‌های کشور و دستیابی مطلوب و سریع به اهداف شناسایی شده در برنامه تحول قضایی و استفاده از ظرفیت‌های درون قوه قضاییه، با موافقت رئیس قوه قضاییه، طرح حضور داوطلبانه قضات برای رسیدگی به امور زندانیان از دیروز در زندان‌های کشور به اجرا درآمد.

وی گفت: در این طرح که با هدف معاضدت قضایی به مددجویان نیازمند و رصد و پایش احکام صادره جهت اصلاح مجرمان و بازگشت آنان به زندگی شرافتمندانه و شناسایی مددجویان مستعد و مستحق ارفاقات قانونی انجام می‌شود، پرونده زندانیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حاج محمدی همچنین با ابلاغ شیوه نامه چگونگی مشارکت داوطلبانه قضات و کارمندان دادگستری در رسیدگی به امور زندانیان، شرایط حضور گسترده قضات را در زندان‌ها فراهم کرد. از جمله نکات برجسته در این شیوه نامه، موضوع جهادی بودن و حضور داوطلبانه قضات است که برای اولین بار در زندان‌های کشور رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان