رفع موانع توسعه معنوی و مادی با هم‌اندیشی پیروان ادیان


رفع موانع توسعه معنوی و مادی با هم‌اندیشی پیروان ادیان

تهران- ایرنا- معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در ایران اسلامی، تاکید کرد: برای رفع موانع توسعه معنوی و مادی کشور باید با هم اندیشی از ظرفیت‎های فکری و معنوی پیروان ادیان مختلف استفاده کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، محسن جوادی روز دوشنبه در دیدار با پیروان ادیان توحیدی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تاکید بر گفت‎و‎گوی میان پیروان ادیان مختلف، ابراز خرسندی کرد امروز در آغاز روزهای دهه مبارک فجر فرصتی مجدد برای گفت‎وگوی بزرگان ادیان مختلف فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به زندگی مسالمت آمیز مردم در جمهوری اسلامی ایران با پیروان ادیان مختلف، اظهار داشت: هر رنج و اندوهی که بر چهره سرزمین ایران نشسته، رنج و اندوهی است که نشان آن را در چهره تک ‎تک فرزندان ایران با ایمان‎های مختلف می‌توان دید.

زندگی مسالمت آمیز مردم ایران با پیروان ادیان مختلف

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر گفت‎و‎گو میان مذاهب مختلف در ایران اسلامی، تصریح کرد: گفت‎وگوهای ما پیش از آنکه معطوف گذشته و تاریخ ما باشد باید معطوف آینده و فردای ایران باشد.

به گفته جوادی، باید امروز علاوه بر زندگی مسالمت آمیز در کنار هم، اندیشه ‏های خود را با هم در میان گذاشته و راه‎های رشد و توسعه همه جانبه ایران عزیز را پیدا کرده و در پیمودن ادامه مسیر با هم مشارکت کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از زحمات مدیرکل اداره مجامع، تشکل‎ها و فعالیت های فرهنگی برای برگزاری این نشست مشترک همزمان با آغاز دهه مبارک فجر قدردانی کرد.

رونمایی از کتاب «شهیدان پیرو ادیان توحیدی»

در ادامه این نشست نمایندگان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی، رئیس موبدان زردتشیان، خلیفه ارامنه تهران و شمال، رئیس انجمن زرتشیان یزد، خلیفه ارامنه کاتولیک، اسقف کلیسای کاتولیک آشوریان ارومیه و خلیفه کل ارامنه آذربایجان به بیان دیدگاه‎های خود پرداختند و درباره دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برای ادیان توحیدی پیرامون مسائل مختلف به ایراد سخن پرداختند.

همچنین در پایان این نشست با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب شهیدان پیرو ادیان توحیدی رونمایی شد.

نشست «دیدار با پیروان ادیان توحیدی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، علی فریدونی؛ مدیرکل اداره مجامع، تشکل‎ها و فعالیت‎های فرهنگی، نمایندگان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از رهبران ادیان توحیدی روز دوشنبه در مرکز همایش‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همه ساله در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و آغاز جشن های این ایام، نمایندگان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از موبدان زردتشیان، خلیفه ارامنه تهران و شمال، رئیس انجمن زرتشیان یزد، خلیفه ارامنه کاتولیک، اسقف کلیسای کاتولیک آشوریان ارومیه و خلیفه کل ارامنه آذربایجان همراه با دیگر پیروان ادیان مختلف و اقلیت های مذهبی با میبانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دیدگاه‎های خود می پردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !