نگاهی به مصوبات امروز شورای شهر مشهد


نگاهی به مصوبات امروز شورای شهر مشهد

لوایح قرارداد سرمایه‌گذاری باغ مشهد (باغ گیاه شناسی سابق)، هزینه‌کرد سهم اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی از بهاء خدمات شهری اتباع خارجی، اصلاح مصوبه دستورالعمل اعطاء تسهیلات به کارکنان از کار افتاده آتش‌نشانی و خانواده آتش‌نشان جان‌باخته در حوادث ناشی از آتش‌سوزی و عملیات امداد و نجات و... از جمله لوایحی هستند که امرو ز در شورای شهر مشهد به...

امروز در یکصدونوزدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه اصلاحیه قرارداد سرمایه‌گذاری باغ مشهد (باغ گیاه شناسی سابق) به تصویب رسید.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تا در راستای مصوبه اسفند ۹۵ شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص قرارداد سرمایه‌گذاری باغ گیاه شناسی و با توجه به تغییرات صورت گرفته در سطح و سطوح فیزیکی پروژه و کاربری‌های آن، نسبت به اصلاح قرارداد سرمایه‌گذاری باغ مشهد (باغ گیاه‌شناسی سابق) با سرمایه‌گذاری شرکت صفا الماس آسمان جهان با چند شروط اقدام کند. مدت قرارداد با سرمایه‌گذار از زمان ابلاغ قرارداد از سوی شهرداری به سرمایه‌گذار، به مدت ۲۵ سال شامل ۴ سال دوره ساخت و ۲۲ سال دوره بهره‌برداری است. دوره بهره‌برداری این پروژه از ابتدای سال چهارم قرارداد محاسبه و شروع خواهد شد.

همچنین کلیه هزینه‌های جاری، نگهداری فضای سبز و تعمیر دستگاه‌ها و تجهیزات مجموعه باغ مشهد بر عهده سرمایه‌گذار پروژه است. شهرداری مشهد مجاز است با توجه به عدم برآورد قطعی هزینه‌های ساخت باغ تروپیکال به دلیل خاص و منحصر به فرد بودن نوع طراحی و اجرای آن، در صورت افزایش هزینه‌ها نسبت به برآورد هزینه‌های ملاک عمل درآنالیز اقتصادی حداکثر تا ۲۵درصد افزایش، نسبت به تامین گل و گیاه باغ مشهد به صورت حجمی و بر مبنای آنالیز اقتصادی سه ماه اول سال ۱۳۹۸ اقدام کند. همچنین شهرداری مشهد مکلف است در صورت افزایش درآمد ناخالص حاصل از ورودی‌ها، نسبت به برآورد مندرج درآنالیز اقتصادی مازاد درآمد حاصله را به صورت ۴۰ درصد سهم شهرداری و ۶۰ درصد سهم سرمایه گذار تقسیم کند.

تصویب لایحه هزینه‌کرد سهم اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی از بهاء خدمات شهری اتباع خارجی

براساس این مصوبه شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تا در راستای اجرای انعقاد تفاهم‎نامه با اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی به‌منظور مصرف سهم آن اداره کل از بهاء خدمات شهری اتباع خارجی، صرفاً برای تأمین مالی برابر صورت‌حساب اعلامی اداره کل یاد شده در هزینه‌های تامین مواد غذایی و مایحتاج اردوگاه‌های مراقبتی، بهسازی محیط اردوگاه‌های مراقبتی و تأمین هزینه‎‌های جاری آن، بهره‌گیری از پشتیبانی خدمات نیروی انتظامی در جهت برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز، حمایت‌های غذایی و پشتیبانی از اردوگاه‌های مراقبتی و ایجاد امکانات درمانگاهی و مدارس در مناطق اسکان پناهندگان آسیب‌پذیر در محدوده شهر مشهد اقدام کند.

گفتنی است، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان‌های حمل‌ونقل بار درون شهری، مدیریت و نظارت بر تاکسی‎رانی، شرکت‌های گردشگری توسعه و عمران هفت حوض و توسعه ارتباطات ترافیکی نیز به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

نام‎گذاری سه بوستان و برخی معابر فرعی

همچنین امروز نام‎گذاری سه بوستان و برخی معابر فرعی نیز انجام شد. شهرداری مشهد مکلف است که بوستان حدفاصل بلوارشاهنامه تا اراضی کشف‌رود به نام بوم‌پارک کشف، بوستان حد فاصل پل دکتر پرتوی تا بلواردانشجو در سه فاز به نام رودپارک چهل بازه و بوستان ارتفاعات جنوب به نام کوه ‌پارک نام‌گذاری کند.

معبر فرعی شهید ضیایی‌پناه ۹ واقع در خیابان شهید علیمردانی ۳۳ در منطقه پنج شهرداری مشهد با حفظ شماره به نام شهید عبدالله کدخدایی بلقور، معبر فرعی شهید علیرضا نعیمی یک واقع در خیابان شهید حسین‌زاده ۱۱ در منطقه دو شهرداری مشهد با حفظ شماره به نام شهید مجتبی عزیزی و معبر فرعی کسایی سه واقع در خیابان شهید کلانتری ۶ در منطقه ۹ شهرداری مشهد با حفظ شماره به نام برادران شهید سید ابوطالب و سید علی اصغر شارع شهری نام‌گذاری شد.

همچنین معبر طبرسی جنوبی ۶۱ واقع در بلوار طبرسی جنوبی در منطقه چهار شهرداری با حفظ شماره به نام سردار شهید محمدابراهیم شریفی، نام معبر و میدان انتهای بلوار شهید صدر حد فاصل بلوار چمن تا بزرگراه بسیج در منطقه هفت به نام برادران شهید سلطانی صفر علی، حسن و حسین و نام معبر ابوذر غربی واقع در بلوار طبرسی جنوبی ۳۸ در منطقه سه شهرداری با حفظ شماره به نام سردار شهید سید علی ابراهیمی تغییر و نام‌گذاری شد.

گفتنی است؛ لایحه اساسنامه شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

لایحه اصلاح مصوبه دستورالعمل اعطای تسهیلات به کارکنان از کار افتاده آتش‌نشانی و خانواده آتش‌نشان جان‌باخته در حوادث ناشی از آتش‌سوزی و عملیات امداد و نجات نیز به تصویب رسید.

همچنین مصوبه سال ۹۸ شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پروژه مشارکتی حریر به دلیل عدم اجرای تعهدات سرمایه‌گذار و بدعهدی وی لغو شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر