وزیر نیرو با احداث پست برق در شهرک صنعتی علی‌دره فیروزکوه موافقت کرد


وزیر نیرو با احداث پست برق در شهرک صنعتی علی‌دره فیروزکوه موافقت کرد

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: با موافقت وزیر نیرو احداث پست برق در شهرک صنعتی شماره دو علی‌دره این شهرستان عملیاتی خواهد شد.

ابولقاسم مهری شامگاه دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در دیدار امروز که به همراه نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه با وزیر نیرو انجام شد قول مساعد برای احداث پست برق در شهرک صنعتی شماره دو علی دره صادر شد و قرار شد از اسفندماه سالجاری عملیات احداث این پست برق انجام شود.

وی افزود: با احداث این پست برق زمینه ساز فعالیت ۳۰۰ کارخانه در این شهرک صنعتی به وسعت ۵۰۰ هکتار خواهد شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره یک علی دره نیز با بیش از ۲۰۰ هکتار ۱۳۵ کارخانه مشغول فعالیت هستند گفت: این شهرک صنعتی در ۲ کیلومتری شمال شرق فیروزکوه قرار دارد که با دارا بودن منابع آبی مناسب، آب و هوا و اقلیم مساعد و قرار داشتن در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتر تهران یکی از بهترین مناطق برای حضور صنعتگران، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار امروز با وزیر نیرو مشکلات منابع آبی شهرستان فیروزکوه نیز بررسی شد و قرار شد با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرای کامل شبکه فاضلاب شهرهای ارجمند و فیروزکوه با احداث تصفیه خانه در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته مهری، با توجه به اینکه شهر ارجمند در دهانه سد نمرود قرار گرفته عدم احداث تصفیه خانه آلودگی این سد را با تهدید جدی مواجه کرده و مقرر شد این طرح با تخصیص کامل اجرایی و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: اجرای خط انتقال آب شهر فیروزکوه از سرچشمه تنگه واشی و احداث آب بند و توسعه خط انتقال آب شرب به روستاهای اطراف سرچشمه تنگه واشی از دیگر تصمیمات مهم جلسه امروز بود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران از ۴ طرح بهداشتی و اقتصادی در این شهرستان به ارزش ۶۱ میلیارد تومان بهره برداری شد.

به گفته وی، تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال آب شرب به طول ۲ کیلومتر و آبرسانی به مخزن روستای گدوک با اعتباری بالغ بر۲۵۰میلیون تومان، افتتاح طرح توسعه شرکت نوید تجارت ایساتیس با اعتباری بالغ بر۵۰ میلیارد تومان، افتتاح تصفیه خانه شرکت پاک پویای مهر با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان و کلنگ زنی ساختمان سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی(ره) با اعتبار ۶ میلیارد تومان از طرح هایی بود که روز گذشته افتتاح و کلنگ زنی شد.

مهری یادآور شد:‌ مراسم تکریم از مادران شهید و همچنین دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه هایی بود که تاکنون به مناسبت دهه فجر در شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان فیروزکوه با ۳۴ هزار نفر جمعیت در شمال شرق تهران قرار دارد، این شهرستان نقطه اتصال سه استان تهران، سمنان و مازندران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس