مرکز «مثبت زندگی» برای مددجویان پردیس راه‌اندازی شد


مرکز «مثبت زندگی» برای مددجویان پردیس راه‌اندازی شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس گفت: برای کاهش مراجعات مددجویان به اداره بهزیستی مرکز «مثبت زندگی» در خیابان سپاه شهر بومهن با ارائه خدمات الکترونیک راه‌اندازی شده‌است.

«ابوالفضل کرمانی» روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مراکز «مثبت زندگی» در دوران همه گیری کرونا برای پاسخگویی سریع به مدد جویان در فضای مجازی و در راستای برنامه دولت الکترونیک اجرایی شده است.

وی با اشاره به اجتماع محور و خانواده محور بودن این طرح، اظهار داشت: مراکز مثبت زندگی در محلاتی که مدد جویان بیشتری سکونت دارند راه اندازی می شود و به مدد جویان آموزش لازم برای استفاده الکترونیک از خدمات داده می شود و پایش پرونده ها در فضای مجازی و سرکشی مستمر از مدد جویان یکی از وظایف مدد یاران در این طرح است.

رئیس اداره بهزیستی با بیان اینکه مجموعه بهزیستی دارای ۴ معاونت است، اظهار داشت: توانبخشی به معلولان، امور اجتماعی زنان سرپرست خانواده، پیشگیری از اعتیاد و معلولیت و مشارکت‌های مردمی که بر ایجاد اشتغال و توانمند سازی فعالیت دارد، ۴ معاونت اصلی ما در بهزیستی است.

کرمانی گفت: در حوزه توان بخشی شهرستان پردیس ۱۳۴۸ پرونده داریم که از این تعداد ۴۳۰ نفر از آنها مستمری بگیر هستند و در بخش زنان سرپرست خانواده، ۶۷ پرونده داریم.

وی افزود: برخی از واحدهای فازهای ۸ و ۱۱ به زنان سرپرست خانواده واگذار شده که پی از بارگذاری کامل جمعیتی مسکن مهر پردیس پرونده های ما افزایش خواهد یافت و ما برای رسیدگی به پرونده هایی که به مجموعه اضافه خواهد شد، آماده هستیم.

رئیس اداره بهزیستی با بیان اینکه ۲۱۴ بیمار بستری در کمپ های ماده ۱۵ داریم، اظهار داشت: ۱۰ کمپ مجاز در شهرستان فعال هستند و تعداد زیادی کمپ غیر مجاز نیز در شهرستان فعالیت دارد که با هماهنگی دادستانی برای بازرسی، اخطار و پلمب کمپ های غیر مجاز برنامه ریزی شده است.

کرمانی گفت: کمپ های مجاز پاسخگوی نیاز شهرستان هستند و نیازی به راه اندازی کمپ جدید در شهرستان نیست.

وی با تاکید بر اهیمت توانمند سازی مدد جویان، اظهار داشت: مهارت آموزی و توانمند سازی هدف اصلی سازمان برای مدد جویان است و در این راستا با هماهنگی اداره فنی و حرفه ای آموزش مدد جویان، دریافت مدرک، استفاده از تسهیلات اشتغال و همراهی با مدد جویان برای اشتغالزایی در دست اقدام و اجرا است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس گفت: برخی از مدد جویان ما از شرایط برابر با افراد جامعه برخوردار نیستند، شیب تند خیابان های پردیس و بومهن، مانع جدی برای تردد مدد جویان معلول در سطح شهرستان است.

کرمانی با بیان اینکه در حوزه اشتغال تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردیم، اظهار داشت: با گسترش مشاغل خانگی تاکنون بیش از ۴۰ نفر از مدد جویان و زنان سرپرست در بخش تولید ماسک و بسته بندی مشغول به کار شدند تا با استقلال اقتصادی روی پای خود بایستند و دیگر نیازی به کمک های مالی بهزیستی نداشته باشند.

وی گفت: بر اساس آمار ۲۱۴ بهبود یافته از اعتیاد در کمپ های شهرستان حضور دارند و کمپ هایی که برای بهبود یافتگان اشتغال ایجاد کنند، امتیازات ویژه ای از سوی اداره بهزیستی برای ادامه کار داده می شود.

رئیس اداره بهزیستی ادامه داد: اشتغال مانع جدی بازگشت بهبود یافته به اعتیاد است و اگر معتادی پس از اتمام دوره بهبودی حمایت خانواده و شغل نداشته باشد دوباره به جای اول باز می گردد.

کرمانی گفت: توانمند سازی و استقلال اقتصادی دو هدف اصلی سازمان برای مدد جویان، زنان سرپرست و بهبود یافتگان است تا بتوانند بهتر از قبل با جامعه ارتباط برقرار کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟