افتتاح 460 میلیارد ریال طرح در بخش مرکزی رازوجرگلان آغاز شد


افتتاح 460 میلیارد ریال طرح در بخش مرکزی رازوجرگلان آغاز شد

بجنورد- ایرنا- بخشدار مرکزی رازوجرگلان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، افتتاح 30 طرح با 460 میلیارد ریال اعتبار در بخش مرکزی این شهرستان مرزی خراسان شمالی آغاز شد.

علی مقیمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ساخت این پروژه ها از سال ۹۹ شروع شده است، افزود: غالب این پروژه ها در حوزه دهیاری ها، دیوار ساحلی، دکل تلفن همراه، ساخت پل و پروژه های آبرسانی است.

وی با اشاره به پوشش کامل آنتن تلفن همراه در بخش مرکزی اظهار داشت: با نصب دکل تلفن همراه ایرانسل در روستاهای «گوینیک» و «آنابای» همه نقاط بخش مرکزی دارای پوشش تلفن همراه شده اند.

وی با اشاره به بهره برداری از ساختمان دهیاری روستای سنگسار افزود: همچنین۲ پل در روستاهای «امانلی» و «زرنه» مورد بهره برداری قرار می گیرد که در این میان پل روستای زرنه از محل اعتبارات اداره کل راهداری خراسان شمالی و پل امانلی نیز با مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی نیکوکاران ساخته شده است.

مقیمی با اشاره به انجام خدمات زیربنایی ناحیه صنعتی رازوجرگلان افزود: در این میان ۱۷ واحد مسکن روستایی، سه خانه هلال احمر و مدرسه شش کلاسه در روستای کاریز در بخش مرکزی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بخشداری مرکزی تصریح کرد: همچنین در این ایام طرح تامین مسکن محرومین و پروژه آبرسانی به روستای «اشرفدره» در بخش مرکزی کلنگ زنی خواهد شد.

شهرستان مرزی راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است، سه بخش و ۶ دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

این شهرستان در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرد و ۷۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ترکمنان اهل سنت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازگشت سخت به صدر/ پیشنهاد تمدید پرسپولیس به اوسمار/ پیشخوان