برای کاهش استرس از مصرف این مواد غذایی غافل نشوید


برای کاهش استرس از مصرف این مواد غذایی غافل نشوید

نسرین علیزاده اظهار کرد: برخی دانش‌آموزان و دانشجویان به دلیل اضطراب زیاد، امتحانات خود را خراب می‌کنند، بنابراین بهتر است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب استفاده شود.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، وی بیان کرد: غلات و موادی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده که بیشتر در نان سنگک و بربری یافت می‌شود و مقدار فیبر آنها بالا است، سبب کاهش استرس در افراد می‌شود.

وی ضمن تاکید بر این که در ایام امتحانات نباید وعده‌های غذایی حذف شود، افزود: خوردن صبحانه در کنترل استرس نقشی اساسی دارد، زیرا در هنگام صبح، میزان ترشح کورتیزول به بیشترین حد خود می رسد و صبحانه سبب کنترل استرس می‌شود.

علیزاده با اشاره به این که دانش‌آموزان از خوردن غذاهای چرب و شور در ایام امتحانات خودداری کنند، گفت: غذاهای چرب و شور دیرتر هضم می‌شوند و در شرایط استرس‌زا مانند ایام امتحانات، با ایجاد اختلال در کارکرد دستگاه گوارش سبب مسمومیت و حالت تهوع در فرد می‌شود.

وی مغزهای گیاهی یا آجیل را منابع خوبی برای دریافت انرژی و کاهش استرس عنوان کرد و گفت: مغزهای گیاهی منابع خوبی از فیبر و اسیدهای چرب ضروری، از جمله امگا 6 و 3 و بسیاری املاح دیگر هستند و چربی آنها بی‌ضرر محسوب می‌شود و حتی در صورت مصرف معقول (یک مشت در روز)، باعث از بین رفتن و کاهش چربی‌های مضر بدن نیز می‌شوند.

وی خوردن عسل و نوشیدنی‌های حاوی عسل و همچنین برخی سبزی‌ها مانند ریحان، نعنا و کاهو را در کاهش اضطراب موثر خواند.

علیزاده خاطرنشان کرد: استرس بحثی روحی و روانی است که افراد در قبال آن دو نوع واکنش تهاجمی یا افسردگی نشان می‌دهند که در حالت تهاجمی برخی افراد برای آرام کردن خود و فرار از استرس، به کارهای زیادی از جمله پرخوری و بدخوری روی می‌آورند درحالی که این رفتار خود سبب تشدید و افزایش استرس در فرد شده و حتی وی را در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟