دریافت هر دو دوز واکسن کرونا تضمینی برای مصونیت کامل نیست


دریافت هر دو دوز واکسن کرونا تضمینی برای مصونیت کامل نیست

یک مقام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گفت که دریافت هر دو دوز واکسن کرونا باز هم هیچ تضمیمنی برای مصونیت کامل در برابر این ویروس به شمار نمی‌آید.

به گزارش مشرق، دکتر «ران بالیسر» رئیس یکی از نهادهای بهداشتی رژیم صهیونیستی دوشنبه گفت که حتی دریافت هر دو دوز واکسن کرونا هیچ تضمینی برای حفاظت کامل در مقابل این ویروس نیست.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، وی در ادامه سخنانش گفت که ۱۰ درصد از کسانی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند باز هم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در حالی که شرکت آمریکایی فایزر مدعی شده که میزان تاثیرگذاری واکسن‌های این شرکت ۹۲ تا ۹۴ درصد است اما آمارهای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ۴۷۳ نفر از افراد بالای ۶۰ سال و ۲۳۱ نفر از افراد زیر ۶۰ سال با وجود دریافت هر دو دوز واکسن کرونا، به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دریافت هر دو دوز واکسن کرونا تضمینی برای مصونیت کامل نیست

رژیم صهیونیستی با هر دو شرکت آمریکایی فایزر و مودرنا برای خرید واکسن کرونا قرارداد بسته است. فایزر متعهد شده تا پایان ماه آینده میلادی حدود ۱۰ میلیون دوز از این واکسن را به سرزمین‌های اشغالی منتقل کند. شرکت مودرنا نیز متعهد شده تا ۶ میلیون دوز ارسال کند.

رژیم صهیونیستی تبلیغات زیادی روی واکسن‌های وارداتی کرونا از آمریکا به راه انداخته و حتی خود را رکورددار سرانه تزریق واکسن کرونا ادعا کرده است.

این در حالی است رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه در گزارشی که به مرکز اطلاع‌رسانی ویروس کرونا در وزارت بهداشت این رژیم ارائه کرد، هشدار داد به دلیل واکسیناسیون فشرده و گسترده ممکن است نوع کرونای اسرائیلی نیز ظهور پیدا کند.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، تاکنون ۶۴۰ هزار و ۶۴۴ نفر در سرزمین‌های اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴ هزار و ۷۴۵ نفر نیز جان خود را بر اثر آن از دست داده‌اند.

پیش از این نیز، فلج‌شدن صورت ۱۳ صهیونیست بعد از دریافت اولین دوز واکسن آمریکایی کووید۱۹، خبرساز شده بود.

هفته گذشته نیز «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با پرده برداشتن از مخفی‌کاری وزارت بهداشت این رژیم درباره آمار ابتلا به کرونا، گفت صدها صهیونیست بعد از دریافت دوز دوم واکسن به این ویروس مبتلا شده‌اند.

لیبرمن دوشنبه هفته گذشته گفت وزارت بهداشت این رژیم، این واقعیت که نرخ ابتلا به ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی بعد از تزریق دوز دوم واکسن، افزایش قابل توجهی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی