در عصر غیبت ارتباط با امام زمان(عج) به انسان هویت می‌دهد


در عصر غیبت ارتباط با امام زمان(عج) به انسان هویت می‌دهد

حجت الاسلام اعتمادیان گفت: در عصر غیبت ارتباط با امام زمان(عج) به انسان هویت می‌دهد، تا وقتی انسان شجره وجودی خود را با شجره وجودی ولی خدا پیوند ندهد در ایمان به نتیجه مطلوب نمی رسد.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «مرتضی اعتمادیان» شامگاه جمعه ۳ بهمن در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مستحبات موکد دادن صدقه است، صدقه بذل و انفاقی است که نزد خداوند به عنوان بخشش مطلوب سیر می‌کند.

وی افزود: صدقه افزون بر اینکه در دنیا سبب رفع بلا می‌شود سبب آمرزش گناهان در آخرت هم می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صدقه آن انفاقی است که قابل اعتنا و از نظر ارزش در خور باشد، عنوان کرد: برای دادن صدقه شیعه در اولویت است همچنین به غیرمسلمانی که با مسلمانان جنگ ندارد هم می‌شود داد.

حجت‌الاسلام اعتمادیان با استناد به روایتی، اظهار کرد: هر زمان امام سجاد(ع) صدقه می‌دادند دست خود را می‌بوسیدند و می‌فرمودند دستی که صدقه می‌دهد به دست خدا می‌رسد بنابراین باید آن را بوسید.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم سه واژه تفکر تدبر و تذکر آمده است، گفت: تفکر اندیشه کردن درباره یک موضوع و جریان است ریشه تفکر باید علمی باشد، درباره آیات قرآن انسان باید تفکر کند. پس از تفکر باید تدبر کرد، درباره قصه‌های قرآنی فکر می‌کنید به عاقبت آن هم فکر کنید این تدبر است، در کنار یکدیگر می‌نشینید قصه‌های قرآنی را برای یکدیگر یادآوری کنید این همان تذکر است که در زندگی انسان اثرات و برکات فراوانی دارد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: با آن همه اتمام حجت خطاب به اصحاب درباره اهل‌بیت(ع) پس از رحلت پیامبر(ص) چرا مردم مقابل اهل‌بیت(ع) قرار گرفتند، امام صادق(ع)‌ فرمودند بچه‌های خود را تشویق کنید و به آنها جایزه بدهید که خطبه فدکیه مادر ما را حفظ کنند. کسانی که تفکر، تدبر و تذکر دارند در نهایت هدایت می‌شوند.

حجت‌الاسلام اعتمادیان با اشاره به آیه ۲۰۰ آل عمران، ابراز کرد: اگر ایمان با شرایطی جمع شود انسان را به رستگاری می‌رساند، در کنار ایمان انسان باید صبور باشد، صبر برای ایمان همچون سر برای بدن است. اگر کسی ایمان دارد و صبر ندارد ایمان او از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه در مقابل بلا، عبادات و گناهان صبر داشته باشید، عنوان کرد: گاهی صبر یک نفر فاید ندارد باید جمعی از جامعه صبر داشته باشند که به نتیجه مطلوب برسند، امروز مردم ما با صبر مقابل بیماری کرونا و با بذل و ایثار اموال خود برای فقرا سبب شدند که صبر جامعه نتیجه مطلوب داشته باشد و با وجود بیماری و تحریم نیاز فقرا برآورده شود.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه بر واجبات و مقابل دشمنان بسیار صبور باشید؛ گفت: باید مومن صبور باشد که نماز و روزه و حج یا سایر اعمال عبادی و صالح را درست به جا آورد، امر به معروف و نهی از منکر صبر زیادی می‌خواهد.

حجت‌الاسلام اعتمادیان با بیان اینکه شما شیعیان با تفکر، تدبر و تذکر کشور خود را مقابل هجمه فرهنگی دشمن حفظ کنید، اظهار کرد: پدیده داعش نتیجه جدایی انسان از حجت الهی است، در عصر غیبت ارتباط با امام زمان(عج) به انسان هویت می‌دهد، تا وقتی انسان شجره وجودی خود را با شجره وجودی ولی خدا پیوند ندهد در ایمان به نتیجه مطلوب نمی رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) می‌فرمایند «ما یاد شما را فراموش نمی‌کنیم»، در هر درد و بلایی به امام زمان(عج) توسل کنید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)