آیا دولت بایدن برای حل مسئله فلسطین تلاش خواهد کرد؟


آیا دولت بایدن برای حل مسئله فلسطین تلاش خواهد کرد؟

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی گزارش داد: شواهد اولیه حاکی از آن است که دولت بایدن هرگز تلاش واقعی برای فلسطین و فرآیند صلح نمی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا صدور بیانیه های سیاسی درباره خاورمیانه را آغاز کرده است، اما شواهد نشان می دهد که کاخ سفید هیچ تلاشی برای فلسطین و فرآیند صلح نمی کند.

«فیلیپ ویس» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی آمریکایی«موندویس» نوشت: بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دولت بایدن فرآیند جدی احیای فرآیند صلح را مدیریت نخواهد کرد، بلکه از یک درگیری مدیریت شده حمایت می کند. همانگونه که «ریچارد میلر» کاردار سفارت آمریکا در فلسطین گفته است.

در گزارش آمده است: بایدن به کارمندان امور خارجه گفته است که هیچ سرمایه سیاسی برای مبارزه با لابی اسرائیل یا جریان طرفدار اسرائیل در حزب دموکرات صرف نخواهد کرد.

براساس این گزارش، ریچارد میلز از راه حل دو کشور حمایت کرده است، تنها به این دلیل که آینده امنیتی رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت یهودی با حمایت از آرمان های مشروع ملت فلسطین تضمین می شود.

میلز تاکید کرد: مسئولان مربوطه نسبت به وضعیت نهایی بسیار فاصله دارند. اعتماد بین رژیم صهیونیستی و فلسطین پایین است.

وزارت امور خارجه آمریکا به عمد مسئله شهرک سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی را مبهم و پیچیده کرده است. زیرا این وزارتخانه متعهد شد تا آمریکا دفاع از رژیم صهیونیستی در محافل بین المللی مانند سازمان ملل و دادگاه کیفری بین المللی را ادامه دهد.

فیلیپ ویس در گزارش خود آورده است: تنها دستاوردهایی که فلسطینی ها از دولت بایدن به دست خواهند آورد، هرگز فراتر از افتتاح سرکنسولگری آمریکا در قدس و نهاد سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن نخواهد بود.

در این گزارش آمده است: لابی صهیونیستی با دقت اهداف دولت بایدن را مطالعه کرده است و در اظهارات میلز هیچ اشاره مبنی براینکه دولت بایدن تلاش خواهد کرد تا مذاکرات دو جانبه انجام شود یا بر این مذاکرات نظارت می شود، نشده است. همچنین بایدن طرف ها را به بازگشت به میز مذاکرات دعوت نکرده است. این مسئله نشان می دهد که رویکرد دولت بایدن با دولت اوباما، بوش و کلینتون تغییر عمده دارد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر