32 میلیارد ریال تخلف نانوایی‌ها در مشهد به ثبت رسید


32 میلیارد ریال تخلف نانوایی‌ها در مشهد به ثبت رسید

مشهد- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: از ابتدای اجرای طرح برکت تاکنون پرونده تخلف کم فروشی، گران فروشی و عرضه آرد خارج از شبکه برای 450 نانوایی متخلف با مبلغ 32 میلیارد ریال در این شهرستان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

شکوه میرشاهی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح برکت با محوریت فرمانداری مشهد و با نظارت بر زنجیره توزیع گندم و آرد از ۲۶ آذر ماه امسال آغاز شده و تاکنون سه هزار فقره بازرسی از ۲ هزار و ۴۰۰ نانوایی این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح از توان ۱۰ گروه بازرسی میدانی و ۲ گروه بازرسی ویژه متشکل از هشت نفر از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، پنج نفر از بازرسان اتاق اصناف و ۲۴ نفر از بازرسان حافظان نظام در قالب گروه‌های ۲ نفره استفاده شده و ۱۲ دستگاه خودرو و ۱۷ ناظر بسیج کارخانه ها هم به کار گرفته شدند.

معاون فرماندار مشهد گفت: در مدت اجرای طرح برکت در مشهد هویت ۳۱۷ واحد نانوایی احراز نشده یا مورد شناسایی قرار نگرفتند که سهمیه آرد یارانه‌ای یا نیمه یارانه‌ای آنها قطع شد اما طی بازدیدهای میدانی گسترده ۱۱۵ واحد از این تعداد شناسایی و سهمیه آرد آنها دوباره برقرار شد.

وی افزود: اجرای طرح برکت تا پایان بهمن ماه امسال در مشهد ادامه می‌یابد و در صورت موفقیت این طرح اجرای آن به سایر نقاط خراسان رضوی نیز تسری می‌یابد.

هزار و ۲۶۵ واحد نانوایی یارانه‌ای شامل ۹۲۰ نانوایی شهری و ۳۴۵ نانوایی روستایی و همچنین هزار و ۱۴۲ واحد نانوایی نیمه یارانه‌ای در شهرستان مشهد فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی