پل بزرگ کنجانچم با 70 درصد پیشرفت در حال اجراست


پل بزرگ کنجانچم با 70 درصد پیشرفت در حال اجراست

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات احداث پل بزرگ کنجانچم در مسیر ارتباطی ایلام - مهران با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

علی اصغر کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پل بزرگ به طول ۱۶۰ متر در کیلومتر ۵۶ جاده ارتباطی ایلام به مهران هم اکنون در حال نصب شاه تیرها است.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه راهسازی تسریع در ترافیک ایام اربعین حسینی و رفع گره ترافیکی این نقطه است و هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزایش هزینه های ساخت را از دلایل تاخیر در اجرای این پل بزرگ عنوان کرد و یادآور شد: تکمیل نهایی پل بزرگ کنجانچم نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

کاظمی با اشاره به چهارخطه کردن محور ایلام - مهران گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون ۹۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

وی مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده ایلام - مهران را در مدت چهار سال اعلام و تاکید کرد: با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره‌های ترافیکی این نقطه برطرف خواهد شد و تنها در محدوده پل کنجانچم بخشی از پروژه به دلیل کوهستانی بودن باقی می ماند که تکمیل آن نیز در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص حفاری تونل کبیرکوه نیز گفت: طول این تونل اصلی بین شهرستان های دره شهر و آبدانان در استان ایلام چهار هزار و ۷۵۰ متر است که عملیات حفاری آن به طور کامل انجام شده است و در حال حاضر عملیات کف برداری، روشنایی و سیستم تهویه آن باقی مانده است.

کاظمی از اختصاص پنج هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه های استان در سال جاری خبر داد و گفت: طبق اولویت بندی صورت گرفته برنامه توسعه راه های استان به بزرگراه در محورهای ایلام - مهران ، حمیل - ایلام، اندیمشک - دهلران - مهران ، ایلام - ایوان و ایلام - دره شهر - پلدختر در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تنها در ۲ سال گذشته برای توسعه راه های استان ایلام از سوی دولت تدبیر و امید هزینه شده است.

۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.

استان ایلام با داشتن بیش از ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، سهم ۱۱ درصدی از منابع نفت و گاز کشور، صادرات سالانه حدود ۲ میلیارد دلار و نیز تردد سالانه بیش از ۴.۵ میلیون زائر به عنوان امن ترین و نزدیک ترین مرز به عراق و دروازه عتبات عالیات شناخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟