194 طرح روستایی استان سمنان در دهه فجر افتتاح می‌شود


194 طرح روستایی استان سمنان در دهه فجر افتتاح می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: 194 طرح در زمینه‌های کشاورزی، آبرسانی، گازرسانی، راهداری، و ورزش، در روستاهای استان به مناسبت دهه فجر به همت دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی افتتاح می‌شود.

مهدی صمیمیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۸۶ طرح در زمینه توسعه و عمران روستایی در روستاهای این استان با اعتبار ۱۱۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال با کمک دهیاری‌ها دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: نصب سامانه پایش تصویری، احداث ساختمان دهیاری، احداث خانه و سالن ورزشی، روشنایی معابر و نصب المان از جمله‌ طرح‌های آماده افتتاح در روستاهای استان سمنان به مناسبت دهه فجر است.
وی بیان کرد: بیشترین طرح‌های افتتاحی دهیاری‌ها در روستاهای استان سمنان به مناسبت دهه فجر مربوط به روستاهای دامغان است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: ۱۰۸ طرح از مجموع ۱۹۴ طرح آماده بهره‌برداری در روستاهای استان به مناسبت دهه فجر مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.

وی اضافه کرد: ۹۷۵ میلیارد ریال برای افتتاح ۱۰۸ طرح عمرانی و اقتصادی در روستاهای استان سمنان به وسیله دستگاه‌های اجرایی هزینه شده است.

وی یادآور شد: ۱۹ طرح مربوط به مسکن و شهرسازی، ۹ طرح مربوط به اداره‌کل امورعشایری، یک طرح مربوط به ورزش و جوانان، هشت طرح مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۲۲ طرح مربوط به جهاد کشاورزی، ۱۰ طرح مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری، چهار طرح مربوط به شرکت گاز، سه طرح مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی و ۳۲ طرح مربوط به آب و فاضلاب در دهه فجر امسال در روستاهای استان سمنان افتتاح می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: توسعه روستاها در اولویت برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید است.

ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن‌ سال ۱۳۵۷ بود و ۲۲ بهمن همان سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ایام الله دهه فجر نام گرفته است.

بنا بر اعلام علیرضا آشناگر استاندار سمنان، ۵۵٩ طرح با مجموع اعتبار هزینه و پیش‌بینی شده ٢ هزار و ٢٨۶ میلیارد تومان به برکت دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان