حضرت زهرا(س)؛ الگوی ناب زنان مسلمان


حضرت زهرا(س)؛ الگوی ناب زنان مسلمان

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، سمینار «حیات طیبه حضرت زهرا(س)» در زنگبار برگزار و از حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی ناب زنان مسلمان یاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س)، مؤسسه اهل بیت(ع) در زنگبار با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا اقدام به برگزاری سمینار «حیات طیبه حضرت زهرا(س)» کرد.

این مراسم با سخنرانی صدیقه غلام عباس و زرین حسن در رابطه با حضرت زهرا(س) الگوی زن مسلمان آغاز شد و با سخنان خانم نیلم مانجی از شهر دارالسلام در رابطه با عظمت و بزرگی حضرت زهرا(س) و روز مادر ادامه یافت.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) روز ولادت حضرت زهرا را روز مادر اعلام کرده و تأکید کرده‌اند بانوان و به خصوص مادران در تربیت اولاد خود از زندگانی حضرت زهرا(س) درس بگیرند.

سخنران بعدی این مراسم، خانم زینب والجی بود. وی بر مسئله حجاب اسلامی تأکید کرد و افزود: همین حجاب است که به یک زن مسلمان عزت و شرافت بخشیده است و در آیات قرآن کریم به رعایت حرمت‌ها و محرم و نامحرم اشاره شده است.

خانم نیامبازی بکاری مهمان دیگر از دارالسلام بود. وی در رابطه با حیات طیبه حضرت زهرا(س) و درس‌هایی که می‌توان از زندگانی ایشان گرفت، اشاره کرد.

در پایان این مراسم، قصیده‌ای در مدح حضرت زهرا(س) توسط طلاب مدرسه اهل البیت(ع) سروده شد.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...