برگزاری هشتمین همایش قرآنی جامعه پزشکی/لزوم ترویج قرآن در بین پزشکان جوان


برگزاری هشتمین همایش قرآنی جامعه پزشکی/لزوم ترویج قرآن در بین پزشکان جوان

سیم فروش از برگزاری هشتمین همایش تخصصی قرآن و عترت جامعه پزشکی در دهه فجر امسال در کنار مضجع شریف ثامن الائمه حضرت امام رضا علیه السلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،‌ دکتر «سیم فروش» مدیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در برنامه تلویزیونی مصباح که ۱۳ بهمن ماه ساعت ۲۲ بر روی آنتن زنده شبکه قرآن و معارف سیما رفت با اشاره به دستاوردهای قرآنی جامعه پزشکی کشور گفت: حضور چند تن از همکاران جامعه پزشکی در مسابقات بین المللی قرآن کریم و افتخار آفرینی برای میهن عزیزمان همچون دکتر قاسم رضیعی نفر اول مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران و دکتر حسین کرمی نفر اول این مسابقات، تلنگری شد تا به فکر ایجاد گروهی مستقل برای پیگیری و ترویج فعالیت قرآنی در بین جامعه پزشکی باشیم.

وی با اشاره به جامعه هدف فعالیت های گروه قرآن عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: با شناسایی افراد زیادی از جامعه پزشکی که توانمندی اجرای برنامه های قرآنی را داشتند ما را بر آن داشت تا گروه قرآن عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی فعالیت خود را با محوریت آشنایی و ترویج قرآن کریم در بین پزشکان داروسازان پرستاران و پیراپزشکان اجرا کند.

سیم‌فروش تصریح کرد: در ابتدا کمیته ای برای فعالیت های قرآنی جامعه پزشکی تشکیل شد و پس از چند سال تبدیل به گروه قرآن و عترت و سلامت با حضور همکاران زوده قرآنی همچون استاد موسوی بلده ارتوپد، دکترقاسم رضیعی پزشک هسته ای، استاد حسین کرمی فوق تخصص کلیه، دکتر رحمانی و دکتر رحیم قربانی دندانپزشک با هدف نشر قرآن و عترت جامعه پزشکی شروع به کار کرد.

وی افزود: گفتنی است یکی از مهمترین اهداف گروه قرآن و عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی ترویج و نشر قرآن کریم در بین جوانان پزشک به عنوان مهمترین ارکان جامعه پزشکی است.

سیم فروش با اشاره به برگزاری همایش قرآن عترت و سلامت جامعه پزشکی عنوان کرد: حدود ۱۰ سال از عمر تشکیل این گروه می گذرد و تاکنون هفت همایش تخصصی قرآن و عترت ویژه جامعه پزشکی برگزار شده است. این همایش ها اغلب در دهه فجر و بهمن ماه هر سال برگزار می شود و امسال نیز هشتمین همایش آن در حرم امام رضا علیه السلام برگزار می شود.

وی افزود: تاکنون هزار نفر در این همایش ثبت نام کردند و با گذاری دوباره لینک ثبت نام شاهد استقبال پرشور جامعه پزشکی برای شرکت در این همایش هستیم. موضوع اصلی این همایش تاب‌آوری و ایثار جامعه پزشکی است که تاکنون بیش از ۶۲ هزار نفر در آن ثبت نام کرده اند.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی