بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد


بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد

گجت نیوز بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد. این خودرو به عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین خودرو تولیدی تاریخ بی ام و محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات سدان جدید بی ام و آشنا می‌شویم. شرکت بی ام و پس از انتشار تیزرهای متعدد سرانجام به صورت رسمی از مدل 2022 خودرو M5... نوشته بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد اولین بار در گجت نیوز. پدیدار شد.

بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲ معرفی شد. این خودرو به عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین خودرو تولیدی تاریخ بی ام و محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات سدان جدید بی ام و آشنا می‌شویم.

شرکت بی ام و پس از انتشار تیزرهای متعدد سرانجام به صورت رسمی از مدل ۲۰۲۲ خودرو M5 CS پرده برداشت. بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲ به عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین خودرو تولیدی تاریخ بی ام و محسوب می‌شود.

مشخصات بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲

بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شدبی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد

شرکت بی ام و برای سدان جدید خود موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو را در نظر گرفته است که با تغییرات اعمال شده می‌تواند قدرتی برابر با ۶۳۵ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولیدی از موتور توسط گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. چنین قدرتی باعث می‌شود این خودرو بتواند ظرف مدت ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که از M5 کامپتیشن حدود ۰.۲ ثانیه سریع‌تر است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شدبی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد

شرکت بی ام و برای مدل CS نیز همانند نسخه استاندارد از دیفرانسیل فعال M و سامانه چهار چرخ محرک با حالت‌های ۴WD، ۴WD Sport و ۲WD در نظر گرفته است. این خودرو به فنرهای سفت‌تر و آنتی‌رول بار قطورتر مجهز شده و ارتفاع آن نیز نسبت به نسخه استاندارد کاهش یافته است. علاوه بر این، مهندسان این خودروساز آلمانی در فنرها و سیستم کنترل پویایی دامپرهای این خودرو نیز تغییراتی را اعمال کرده‌اند.

بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شدبی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد

طراحان برای کاهش وزن M5 CS نیز کاپوت، سقف، اسپلیتر جلو، قاب آینه‌های جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر را با فیبر کربن تقویت شده ساخته و همچنین مواد عایق صدای خودرو را نیز حذف کرده‌اند که با چنین تغییراتی وزن این نسخه نسبت به مدل کامپتیشن حدود ۱۰۴ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شدبی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد

طراحان با استفاده از قاب جلوپنجره و رینگ‌های ۲۰ اینچی برنزی طلایی سدان بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲ را نسبت به سایر نسخه‌ها متمایز کرده‌اند. این خودرو از سیستم ترمز کربن سرامیکی با کالیپرهای ترمز قرمز یا طلایی بهره می‌برد. دریچه‌های روی کاپوت و چراغ‌های جلوی الهام گرفته از مسابقه با نور زردرنگ به عنوان سایر ویژگی‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شوند. مشتریان برای بدنه این خودرو فقط رنگ‌های خاکستری متالیک استاندارد، خاکستری فروزن و سبز متالیک فروزن را می‌توانند سفارش دهند.

بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شدبی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد

در کابین بی ام و M5 CS مدل ۲۰۲۲ صندلی‌های جلوی فیبر کربنی با گرم‌کن و لوگوی چراغ‌دار M5 به چشم می‌خورند. صندلی‌های این خودرو با چرم مشکی مرینو پوشیده شده و از تریم قرمز رنگ، دوخت متضاد و نقشه پیست نوربرگ‌رینگ روی پشت‌سری‌ها بهره می‌برند. از سایر ویژگی‌های کابین این سدان می‌توان به صندلی‌های عقب مجزا، غربیلک فرمان M آلکانترا با پدال‌های تعویض دنده فیبر کربنی، رو سقفی آلکانترا، کمربندهای ایمنی M با دوخت سه رنگ، کف‌پوش‌های ویژه و پارکابی‌های چراغ‌دار اشاره کرد.

بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شدبی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد

مدل جدید بی ام و M5 CS به تجهیزات متعددی نیز مجهز شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سیستم نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی هارمن کاردون و کنترل تهویه اتوماتیک چهار منطقه‌ای اشاره کرد. این خودرو از بهار آینده روانه بازار می‌شود که قیمت آن نیز در بازار آمریکا حدود ۱۴۲ هزار دلار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...