سه هزار میلیارد ریال برای تونل دوم آزادی ایلام اختصاص یافت


سه هزار میلیارد ریال برای تونل دوم آزادی ایلام اختصاص یافت

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: سه هزار میلیارد ریال برای ساخت تونل دوم آزادی در مسیر ایلام - کرمانشاه اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، احمد کرمی روز سه شنبه اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های استان ایلام در ایام اربعین و مسیر ایلام - حمیل - کرمانشاه بزودی ساخت تونل دوم آزادی در این مسیر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه، افزود: پیمانکاران این پروژه انتخاب و در حال تجهیز کارگاه هستند و با رعایت مسائل زیست محیطی اجرا می شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: طول این پروژه سه هزار و ۲۰۰ متر است و تا پایان سال با حضور مسوولان کشوری و استانی کلنگ زنی می‌شود.

کرمی اضافه کرد: این پروژه نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد مسیر ایلام - کرمانشاه به خصوص در ایام اربعین دارد.

وی یادآور شد: در برخی مواقع به علت بارندگی و یا شرایط بد جوی، شبکه انتقال برق که از منطقه شیروان به تونل می رسد، دچار اختلال می شود و این اختلال باعث تاریکی بخشی از تونل می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: این تونل در ارتفاع پایین‌تر از تونل موجود به طول سه هزار و ۲۰۰ متر حفاری می‌شود که این امر باعث حذف گردنه‌های منطقه در مسیر رفت ایلام-حمیل - کرمانشاه با توجه به چهار بانده شدن محور خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تونل آزادی ایلام(تونل اول) که به طول یک هزار و ۲۰۰ متر پس از سالیان متمادی و کندن کوه‌ها و تخریب جنگل ها، به عنوان مسیر اصلی ایلام- سرابله - کرمانشاه افتتاح شده و از همان ابتدا با مشکل روشنایی و ریزش آب از سقف تونل روبرو بوده و پس از گذشت سال ها این مشکل هنوز هم ادامه داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!