پیام عاشورا، عامل پیروزی دفاع مقدس بود


پیام عاشورا، عامل پیروزی دفاع مقدس بود

مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان، گفت: فرهنگ حاکم بر هشت سال جنگ تحمیلی گویای این مطلب است که پیام عاشورا عامل اصلی پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام حسین بیرانوندی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از رویداد عاشورا، مکتب تشیع جانی تازه گرفت و گویی خون شهدای دشت کربلا در اعماق وجود شیعیان جوشید و اعتقادی راسخ در درونشان به وجود آمد.

وی افزود: جبهه‌های دفاع مقدس همانند چشمه‌هایی بودند که از قله‌های مرتفع کربلا سرچشمه می‌گرفتند و همانند این بود که خونی که در روز عاشورا برخاک کربلا چکید در رگ‌های نوجوانان و جوانان رزمنده ایرانی جاری بود.

بیرانوندی با بیان اینکه رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) را پس از گذشت قرن‌ها لبیک گفتند، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران متأثر و برگرفته از فرهنگ عاشوراست و خون‌های پاک شهیدان انقلاب اسلامی ریشه در کربلا و انقلاب ما برگرفته از عاشورای حسینی(ع) است.

مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با استناد به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: «ما هرچه داریم از محرم و صفر است»، ادامه داد: قیام عاشورا مهم‌ترین حادثه در تاریخ تشیع است، به طوری‌که صورت و سیرت شیعه را دگرگون و به آن پشتوانه حماسی و عاطفی داد و تشیع را به مذهبی حماسه آفرین مبدل کرد.

وی با بیان اینکه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، رزمندگان از سنین مختلف حضور داشتند که تداعی کننده، سنین مختلف یاران امام حسین (ع) بود، تصریح کرد: سیمای پیرانی که در جبهه می‌جنگیدند «حبیب بن مظاهر» و «مسلم بن عوسجه» را تداعی می‌کردند، نوجوانان به حضرت قاسم بن الحسن (ع) تشبیه می‌شدند، سرداران به حضرت عباس و جوانان به حضرت علی اکبر و مادران شهید صبوری را از حضرت زینب(س) می‌آموختند حتی کودکانی که در حملات هوایی به شهادت می‌رسیدند به حضرت علی اصغر (ع) تشبیه می‌شدند.

بیرانوندی عنوان کرد: جملات گهربار امام خمینی(ره) و فرهنگ حاکم بر هشت سال دفاع مقدس گویای این مطلب است که پیام عاشورا عامل اصلی پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود و شجاعت، ایثار و فداکاری رزمندگان آن هم بدون هیچ چشم داشت مادی و تحمل سختی‌های جنگ نابرابر ما با دشمن همگی جلوه‌ای از فرهنگ عاشورایی بود و کربلای جبهه‌ها پیوند عجیبی با کربلای حسین داشت.

مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان افزود: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای پربار از زیباترین تصاویر ایثار، شهادت، تعهد و دینداری دلیر مردان و شیرزنانی است که در راه دفاع از دین خود و کیان و شرافت این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشتند تا مبادا حافظان جهل و تاریکی بر منادیان حق و حقیقت بتازند و نقشه‌های شوم خودرا عملی کنند.

وی عنوان کرد: همچنان که انقلاب عاشورا تضمین بقا و سلامت مکتب و اسلام نوپا شد، مجاهدت‌های هشت سال دفاع مقدس نیز ضامن بقا و سلامت انقلاب نوپای اسلامی ایران شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد